پایان نامه : بررسی رابطه سبک های رهبری مدیران دبیرستان ها و افزایش انگیزه دبیران شهرستان تاکستان (استان قزوین) |
چكیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) :
پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی رابطۀ سبک های رهبری(رابطه مدار و ضابطه مدار) با انگیزش شغلی دبیران شهرستان تاکستان می باشد. هدف از این پژوهش بررسی رابطۀ بین سبک های رهبری(رابطه مدار و ضابطه مدار) با انگیزش شغلی دبیران شهرستان تاکستان می باشد. در این پژوهش سبک رهبری (رابطه مدار و ضابطه مدار) به عنوان متغییر مستقل و انگیزش شغلی (وابستگی شغلی، قدرت شغلی و موفقیت شغلی) به عنوان متغییر وابسته در نظر گرفته شده است. این پژوهش با نمونه 184 نفری و از دبیران شهرستان تاکستان تشکیل شده است که تعداد نمونه به وسیله جدول مورگان تعیین و سپس بطور تصادفی طبقه ای انتخاب گردیده است. در این پژوهش از پرسشنامه سبک رهبری35 سوالی فیدلر و پرسشنامه انگیزش25 سوالی مک کله لند استفاده شده است. داده های این پژوهش با بهره گرفتن از آزمون Tو خی دو، فریدمن، من ویتنی و F مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان داد که در سبک رهبری مدیران با انگیزش شغلی دبیران رابطه ی معناداری وجود دارد و همچنین بین سبکهای رهبری مدیران و انگیزش موفقیت دبیران دبیرستانهای شهرستان تاکستان رابطه وجود دارد و اما در خصوص دو مولفه دیگر یعنی وابستگی شغلی و قدرت شغلی دبیران با سبکهای رهبری مدیران دبیرستانهای شهرستان تاکستان رابطه معناداری وجود نداشت. و در نهایت یافته ها این پیشنهاد را مطرح می کند که مسئولان آموزش و پرورش و تأمین منابع انسانی افرادی را برای سمت مدیریت مدارس انتخاب کنند که از رشته های مدیریت بوده و یا مرتبط با حرفه مدیریت باشند.
واژگان کلیدی : سبک رهبری(رابطه مدار- ضابطه مدار)، انگیزش شغلی، دبیران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول:کلیات پژوهش
مقدمه. 3
1 – 1 بیان مساله. 4
2 – 1 اهمیت موضوع تحقیق وانگیزه انتخاب آن: 7
3 – 1 اهداف تحقیق: 12
هدف کلی تحقیق : 12
اهداف فرعی : 12
4 – 1 سوالات یا فرضیه های تحقیق : 12
فرضیه اصلی : 12
فرضیه های فرعی: 12
سوالات جانبی تحقیق.. 13
5 – 1 تعاریف مفهومی و عمیاتی وازه های کلیدی : 13
تعاریف مفهومی: 13
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه. 17
1-2بخش اول مدیریت و سبک رهبری.. 18
1-1-2مدیریت و مدیران. 18
2-1-2مدیریت آموزشی.. 21
3 – 1- 2 اهمیت مدیریت آموزشی و ضرورت آن در آموزش و پرورش… 21
4 – 1- 2 نقش مدیر یا رهبر آموزشی.. 22
5 – 1- 2 ویژگی های مدیران آموزشی.. 25
6 – 1- 2 مهارتهای مدیران آموزشی.. 27
7 – 1- 2 خصوصیات ویژه برای رهبری آموزشی.. 29
8 – 1- 2 تفاوت مدیریت و رهبری.. 30
9 – 1- 2 رهبری در مدیریت: 30
10 – 1- 2 شخصیت و انتظارات رهبر. 33
11 – 1- 2 سبک رهبری.. 37
12 – 1- 2 تفاوت بین سبک رهبری وظیفه مدار و سبک رهبری رابطه مدار. 39
13 – 1- 2 نظریه ها و سیستم های مدیریت… 40
2 – 2 بخش دوم انگیزش… 44
1 – 2 – 2 تعاریف انگیزش… 44
2 – 2 – 2 اهمیت انگیزش… 46
3 – 2 – 2 انگیزش موفقیت… 48
4– 2 – 2 قدرت انگیزش… 49
5 – 2 – 2 روش های افزایش انگیزه 50
6 – 2 – 2 اهداف کلیدی برای ایجاد و حفظ انگیزش در کار. 52
7 – 2 – 2 نظریه های انگیزش… 59
بخش سوم : پیشینه تحقیق.. 64
1– 3 – 2 پیشینه تحقیق در داخل کشور. 64
2 – 3 – 2 پیشینه تحقیق در خارج از کشور. 67
نتیجه گیری.. 68
مدل تحقیق.. 69
فصل سوم:روش شناسی تحقیق
مقدمه. 71
1- 3 روش پژوهش : 71
2- 3 جامعه آماری : 71
3 – 3 نمونه آماری حجم نمونه و روش تعیین آن : 72
4- 3 ابزار اندازه گیری داده ها 73
5- 3 تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش: 74
6- 3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 77
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
مقدمه. 80
4-1. سیمای پاسخگویان. 81
4-2. یافته های توصیفی.. 84
4-2-1. توصیف سؤالات پرسشنامه. 84
4-2-1-1. پرسشنامه انگیزه دبیران. 84
4-2-1-2. پرسشنامه سبک رهبری.. 109
4-2-2. توصیف مؤلفه های تحقیق.. 144
4-3. یافته های تحلیلی.. 149
4-3-1. بررسی توزیع مؤلفه های تحقیق.. 149
4-3-2. بررسی فرضیات تحقیق.. 151
4-3-3. یافته های جانبی تحقیق.. 155
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه. 165
5-2 نتیجه گیری کلی.. 165
5-3خلاصه پژوهش…. 166
5-4فرضیات پژوهش و نتایج آنها 168
5-4-1بررسی فرضیه اصلی.. 168
5-4-2بررسی فرضیه اوّل. 169
5-4-3بررسی فرضیه دوّم. 170
5-4-4بررسی فرضیه سوم. 170
5-5نتایج یافته های جانبی پژوهش…. 171
5-6محدودیت ها 176
5-6-1محدودیت های در کنترل محقق.. 176
5-7پیشنهادات… 176
5-7-1 پیشنهادهایی مبنتی بر یافته های پژوهش…. 176
5-7-2 پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده 177
پیوست ها و ضمائم. 178
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (3- 1) جامعه آماری.. 71
جدول 3 – 2 نمونه آماری.. 72
جدول 3 – 3 گویه های مربوط به هر یک از مولفه ها در پرسشنامه سبک رهبری.. 73
جدول 4 – 3 گویه های مربوط به هر یک از مولفه ها در پرسشنامه انگیزش… 73
جدول(5 – 3) نتایج آلفا برای پرسشنامه انگیزش… 75
جدول(6 – 3) نتایج آلفا برای پرسشنامه سبک رهبری.. 76
جدول شماره 4-1. توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت… 81
جدول شماره 4-2 . توزیع پاسخگویان بر حسب مدرک تحصیلی.. 82
جدول شماره 4-3. توزیع پاسخگویان بر حسب میزان سابقه. 83
جدول شماره 4-4. نسبت به خواسته ها و نیازهای افراد دیگر حساس هستید. 84
جدول شماره 4-5. در جلسات بحث و گفتگو رعایت حال دیگران را میکنید. 85
جدول شماره 4-6. موقعیت هایی را که نیازمند همکاری است به موقعیت هایی که نیازمند رقابت است ترجیح می دهید. 86
جدول شماره 4-7. هنگامی که برای همکاری و سازگاری ستایش شوید بهتر کار می کنید. 87
جدول شماره 4-8. از کارهای مشخص و سازمان داده شده بیزارید. بدین علت که آزادی در برقراری ارتباط با دوستان و در آمیختن اجتماعی با آنان محدود می شود. 88
جدول شماره 4-9. هنگامی که کاری را شروع می کنید تا پایان و رسیدن به نتیجه به کوش های خود ادامه می دهید. 89
جدول شماره 4-10. هنگام موقعیت های رقابت آمیز به سعی و تلاش خود خواهید افزود. 90
جدول شماره 4-11. مسئولیت پیروزی یا شکست در کارهای خود را به عهده می گیرید. 91
جدول شماره 4-12. علاقه مند هستید که کارها را موثر و بهتر از دیگران انجام دهید. 92
93
جدول شماره 4-14. به دنبال موقعیت هایی هستید که بتوانید با مسولیت شخصی برای مشکلات راه حل پیدا کنید. 94
جدول شماره 4-15. تمایل دارید دیگران را در موفقیت خود سهیم بدانید. 95
جدول شماره 4-16. اغلب اوقات کیفیت کار خود را با دیگران مقایسه می کنید. 96
جدول شماره 4-17.زمانیکه مورد ارزشیابی کتبی قرار میگیرید جهت کسب امتیاز بالا مطالعه می کنید. 97
جدول شماره 4-18. معتقدید که داشتن اعتبار و نفوذ در دیگران بسیار مهمتر از عملکرد موثر است. 98
جدول شماره 4-19. آرزو دارید تأثیری ژرف در محیط کار خود پدید آورید و برای پذیرش خطرات آن آمادگی دارید. 99
جدول شماره 4-20. ترجیح می دهید که در موقعیت های رقابتی و عنان آور قرار بگیرید. 100
جدول شماره 4-21. از اینکه در یک گروه رهبر باشید و گروه را سازماندهی کنید لذت می برید. 101
جدول شماره 4-22. در مباحث سازنده شغلی که بتو.انید نطرات و. عقاید خود را به نحو بهتری به دیگران بقبولانید لذت می برید. 102
جدول شماره 4-23. اعتقاد دارید که منزلت اجتماعی یک شغل اهمیت آن است. 103
جدول شماره 4-24. تمایل دارید که در کارها بیشتر به دیگران دستور بدهید و کمتر دستورات آنها را بپذیرید. 104
جدول شماره 4-25. ترجیح می دهید که اغلب کارها را شخصاً انجام داده و کمتر به مشارکت و تشریک مساعی با دیگران رغبت نشان می دهید. 105
جدول شماره 4-26. در مواردیکه مجبور باشید به تنهایی به کار و فعالیت بپردازید احساس ناخشنودی می کنید. 106
جدول شماره 4-27. ترجیح می دهید در محل کار دوستان صمیمی و زیادی از بین همکاران داشته باشید. 107
. 107
جدول شماره 4-28. در کارهای گروهی مشارکت فعال دارید. 108
جدول شماره 4-29. علاقمند است به عنوان سخنگوی معلمان عمل کند. 109
110
111
جدول شماره 4-32. معلمان را به اجرای روش های یکسان تشویق می کند. 112
جدول شماره 4-33. به معلمین فرصت می دهد در حل مشکلات، قدرت قضاوت خود را بکار گیرند. 113
جدول شماره 4-34. نسبت به پیشی گرفتن از مدارس دیگر تاکید می ورزد. 114
جدول شماره 4-35. به عنوان نماینده معلمان عمل می کند. 115
جدول شماره 4-36. به معلمین برای کار بیشتر فشار می آورد. 116
جدول شماره 4-37. نظراتش را با معلمین در میان گذاشته و از واکنش آنها مطلع می شود. 117
جدول شماره 4-38. به معلمین فرصت می دهد همه کارها را به روشی که خود مطلوب می دانند انجام دهند. 118
جدول شماره 4-39. برای پیشرفت کار مدرسه بسیار کوشش می کند. 119
جدول شماره 4-40. به خوبی تعویق افتادن اقدامات و عدم اطمینان در امور را تحمل می کند. 120
جدول شماره 4-41. نظرات خود را در حضور افراد خارجی نیز برای معلمین بیان می کند. 121
جدول شماره 4-42. می کوشد کارها به سرعت انجام گیرد. 122
جدول شماره 4-43. افراد را در انتخاب کار آزاد می گذارد. 123
جدول شماره 4-44. تعارضات ایجاد شده در بین معلمان را خود فیصله می دهد. 124
جدول شماره 4-45. کسب اطلاعات دقیق راجع به جزئیات امور، مدیر را سردر گم می کند. 125
جدول شماره 4-46. در جلسات خارجی مدیر معلمان را معرفی می کند. 126
جدول شماره 4-47. از دادن آزادی به افراد در انجام امور اکراه دارد. 127
جدول شماره 4-48. راسا” در مورد نوع کار و نحوه انجام آن تصمیم می گیرد. 128
جدول شماره 4-49. برای افزایش بازدهی کلاس، فشارهای لازم را اعمال می کند. 129
جدول شماره 4-50. اختیار انجام بعضی از کارها را به خود معلمان واگذار می کند. 130
131
جدول شماره 4-52. به معلمین فرصت و امکان ابداع و ابتکار می دهد. 132
جدول شماره 4-53. به معلمین وظایف خاصی را محول می کند. 133
جدول شماره 4-54. مایل به ایجاد تغییر است… 134
جدول شماره 4-55. از معلمان می خواهد در تحقق اهدافی سخت بکوشند. 135
جدول شماره 4-56. به قضاوت معلمان اطمینان دارد. 136
137
جدول شماره 4-58. از توجیه اقداماتی که انجام داده است امتناع می ورزد. 138
جدول شماره 4-59. می کوشد به معلمان اثبات کند که نظرش به نفع آنهاست. 139
جدول شماره 4-60. به معلمان اجازه می دهد تا سرعت کارشان را خود تنظیم کنند. 140
جدول شماره 4-61. معلمین را تشویق می کند تا بهتر از قبل عمل نمایند. 141
جدول شماره 4-62. بدون مشورت با معلمین عمل می کند. 142
جدول شماره 4-63. از معلمین می خواهد که استانداردها، ضوابط و مقررات را دقیقا رعایت کنند. 143
جدول شماره 4-64. توزیع پاسخگویان بر حسب سبک رهبری.. 144
جدول شماره 4- 65. توزیع پاسخگویان بر حسب ارزیابی از انگیزش موفقیت… 145
جدول شماره 4- 66. توزیع پاسخگویان بر حسب ارزیابی از وابستگی شغلی.. 146
جدول شماره 4- 67. توزیع پاسخگویان بر حسب ارزیابی از قدرت شغلی.. 147
جدول شماره 4- 68. توزیع پاسخگویان بر حسب ارزیابی ازانگیزه دبیران. 148
جدول شماره 4-69. بررسی وضعیت توزیع مؤلفه های تحقیق.. 149
جدول شماره 4-70. نتایج آزمون T برای بررسی فرضیه اصلی تحقیق.. 151
جدول شماره 4-71. نتایج آزمون T برای بررسی فرضیه اول تحقیق.. 152
جدول شماره 4-72. نتایج آزمون T برای بررسی فرضیه دوم تحقیق.. 153
جدول شماره 4-73. نتایج آزمون T برای بررسی فرضیه سوم تحقیق.. 154
جدول شماره 4-74. نتایج آزمون خیدو برای بررسی رابطه بین جنسیت و درک از سبک رهبری.. 155
جدول شماره 4-75. نتایج آزمون خیدو برای بررسی رابطه بین تحصیلات و درک از سبک رهبری.. 156
جدول شماره 4-76. نتایج آزمون خیدو برای بررسی رابطه بین سابقه خدمت و درک از سبک رهبری.. 157
جدول شماره 4-77. نتایج آزمون منویتنی برای بررسی رابطه بین جنسیت و وابستگی و قدرت شغلی.. 158
جدول شماره 4-78. نتایج آزمون T برای بررسی رابطه بین جنسیت و انگیزش موفقیت و انگیزه دبیران. 158
جدول شماره 4-79. نتایج آزمون منویتنی برای بررسی رابطه بین تحصیلات و وابستگی و قدرت شغلی.. 159
جدول شماره 4-80 نتایج آزمون T برای بررسی رابطه بین تحصیلات و انگیزش موفقیت و انگیزه دبیران. 160
جدول شماره 4-81. نتایج آزمون کروسکال والیس برای بررسی رابطه بین سابقه خدمت و وابستگی و قدرت شغلی.. 160
جدول شماره 4-82. نتایج آزمون F برای بررسی رابطه بین سابقه خدمت و انگیزش موفقیت و انگیزه دبیران. 161
جدول شماره 4-83. نتایج آزمون فریدمن برای تعیین مؤلفه غالب انگیزه در دبیران. 162
جدول شماره 4-84. نتایج آزمون فریدمن برای تعیین مؤلفه غالب انگیزه در دبیران مرد. 162
جدول شماره 4- 85. نتایج آزمون فریدمن برای تعیین مؤلفه غالب انگیزه در دبیران زن. 163
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودارشماره 4-1. توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت… 81
نمودار شماره 4-2 . توزیع پاسخگویان بر حسب مدرک تحصیلی.. 82
نمودار شماره 4-3. توزیع پاسخگویان بر حسب میزان سابقه. 83
نمودار شماره 4- 4. نسبت به خواسته ها و نیازهای افراد دیگر حساس هستید. 84
نمودار شماره 4- 5. در جلسات بحث و گفتگو رعایت حال دیگران را میکنید. 85
نمودار شماره 4- 6. موقعیت هایی را که نیازمند همکاری است به موقعیت هایی که نیازمند رقابت است ترجیح می دهید. 86
نمودار شماره 4- 7. هنگامی که برای همکاری و سازگاری ستایش شوید بهتر کار می کنید. 87
نمودار شماره 4- 8. از کارهای مشخص و سازمان داده شده بیزارید. بدین علت که آزادی در برقراری ارتباط با دوستان و در آمیختن اجتماعی با آنان محدود می شود. 88
نمودار شماره 4- 9. هنگامی که کاری را شروع می کنید تا پایان و رسیدن به نتیجه به کوش های خود ادامه می دهید. 89
نمودار شماره 4- 10. هنگام موقعیت های رقابت آمیز به سعی و تلاش خود خواهید افزود. 90
نمودار شماره 4- 11. مسئولیت پیروزی یا شکست در کارهای خود را به عهده می گیرید. 91
نمودار شماره 4- 12. علاقه مند هستید که کارها را موثر و بهتر از دیگران انجام دهید. 92
نمودار شماره 4- 13. معمولاً به سوی اهدافی جذب می شوید که تحمل بیشتر به کوشش و کنش بیشتر وادارتان می سازد. 93
نمودار شماره 4- 14. به دنبال موقعیت هایی هستید که بتوانید با مسولیت شخصی برای مشکلات راه حل پیدا کنید. 94
نمودار شماره 4- 15. تمایل دارید دیگران را در موفقیت خود سهیم بدانید. 95
نمودار شماره 4- 16. اغلب اوقات کیفیت کار خود را با دیگران مقایسه می کنید. 96
نمودار شماره 4- 17. زمانیکه مورد ارزشیابی کتبی قرار می گیرید جهت کسب امتیاز بالا مطالعه می کنید. 97
نمودار شماره 4- 18. معتقدید که داشتن اعتبار و نفوذ در دیگران بسیار مهمتر از عملکرد موثر است. 98
نمودار شماره 4- 19. آرزو دارید تأثیری ژرف در محیط کار خود پدید آورید و برای پذیرش خطرات آن آمادگی دارید. 99
نمودار شماره 4- 20. ترجیح می دهید که در موقعیت های رقابتی و عنان آور قرار بگیرید. 100
نمودار شماره 4- 21. از اینکه در یک گروه رهبر باشید و گروه را سازماندهی کنید لذت می برید. 101
نمودار شماره 4- 22. در مباحث سازنده شغلی که بتو.انید نطرات و. عقاید خود را به نحو بهتری به دیگران بقبولانید لذت می برید 102
نمودار شماره 4- 23. اعتقاد دارید که منزلت اجتماعی یک شغل اهمیت آن است. 103
نمودار شماره 4- 24. تمایل دارید که در کارها بیشتر به دیگران دستور بدهید و کمتر دستورات آنها را بپذیرید. 104
نمودار شماره 4- 25. ترجیح می دهید که اغلب کارها را شخصاً انجام داده و کمتر به مشارکت و تشریک مساعی با دیگران رغبت نشان می دهید. 105
نمودار شماره 4- 26. در مواردیکه مجبور باشید به تنهایی به کار و فعالیت بپردازید احساس ناخشنودی می کنید. 106
نمودار شماره 4- 27. ترجیح می دهید در محل کار دوستان صمیمی و زیادی از بین همکاران داشته باشید. 107
نمودار شماره 4- 28. در کارهای گروهی مشارکت فعال دارید. 108
نمودار شماره 4- 29. علاقمند است به عنوان سخنگوی معلمان عمل کند. 109
نمودار شماره 4- 30. اضافه کاری را تشویق می کند. 110
نمودار شماره 4- 31. به معلمان در انجام کار آزادی کامل می دهد. 111
نمودار شماره 4- 32. معلمان را به اجرای روش های یکسان تشویق می کند. 112
نمودار شماره 4- 33. به معلمین فرصت می دهد در حل مشکلات، قدرت قضاوت خود را بکار گیرند. 113
نمودار شماره 4- 34. نسبت به پیشی گرفتن از مدارس دیگر تاکید می ورزد. 114
نمودار شماره 4- 35. به عنوان نماینده معلمان عمل می کند. 115
نمودار شماره 4- 36. به معلمین برای کار بیشتر فشار می آورد. 116
نمودار شماره 4- 37. نظراتش را با معلمین در میان گذاشته و از واکنش آنها مطلع می شود. 117
نمودار شماره 4- 38. به معلمین فرصت می دهد همه کارها را به روشی که خود مطلوب می دانند انجام دهند. 118
نمودار شماره 4- 39. برای پیشرفت کار مدرسه بسیار کوشش می کند. 119
نمودار شماره 4- 40. به خوبی تعویق افتادن اقدامات و عدم اطمینان در امور را تحمل می کند. 120
نمودار شماره 4- 41. نظرات خود را در حضور افراد خارجی نیز برای معلمین بیان می کند. 121
نمودار شماره 4-42. می کوشد کارها به سرعت انجام گیرد. 122
نمودار شماره 4- 43. افراد را در انتخاب کار آزاد می گذارد. 123
نمودار شماره 4- 44. تعارضات ایجاد شده در بین معلمان را خود فیصله می دهد. 124
نمودار شماره 4- 45. کسب اطلاعات دقیق راجع به جزئیات امور، مدیر را سردر گم می کند. 125
نمودار شماره 4- 46. در جلسات خارجی مدیر معلمان را معرفی می کند. 126
نمودار شماره 4- 47. از دادن آزادی به افراد در انجام امور اکراه دارد. 127
نمودار شماره 4- 48. راساً” در مورد نوع کار و نحوه انجام آن تصمیم می گیرد. 128
نمودار شماره 4- 49. برای افزایش بازدهی کلاس، فشارهای لازم را اعمال می کند. 129
نمودار شماره 4- 50. اختیار انجام بعضی از کارها را به خود معلمان واگذار می کند. 130
نمودار شماره 4- 51. مسائل را همانطور که پیش بینی کرده است رخ می دهد. 131
نمودار شماره 4- 52. به معلمین فرصت و امکان ابداع و ابتکار می دهد. 132
نمودار شماره 4- 53. به معلمین وظایف خاصی را محول می کند. 133
نمودار شماره 4- 54. مایل به ایجاد تغییر است… 134
نمودار شماره 4- 55. از معلمان می خواهد در تحقق اهدافی سخت بکوشند. 135
نمودار شماره 4- 56. به قضاوت معلمان اطمینان دارد. 136
نمودار شماره 4- 57. برنامه کارهایی که باید انجام گیرد، خود تنظیم می کند. 137
نمودار شماره 4- 58. از توجیه اقداماتی که انجام داده است امتناع می ورزد. 138
نمودار شماره 4- 59. می کوشد به معلمان اثبات کند که نظرش به نفع آنهاست. 139
نمودار شماره 4- 60. به معلمان اجازه می دهد تا سرعت کارشان را خود تنظیم کنند. 140
نمودار شماره 4- 61. معلمین را تشویق می کند تا بهتر از قبل عمل نمایند. 141
نمودار شماره 4- 62. بدون مشورت با معلمین عمل می کند. 142
نمودار شماره 4- 63. از معلمین می خواهد که استانداردها، ضوابط ومقررات را دقیقا رعایت کنند. 143
نمودار شماره 4-64. توزیع پاسخگویان بر حسب سبک رهبری.. 144
نمودار شماره 4- 65. توزیع پاسخگویان بر حسب ارزیابی از انگیزش موفقیت… 145
نمودار شماره 4- 66. توزیع پاسخگویان بر حسب ارزیابی از وابستگی شغلی.. 146
نمودار شماره 4- 67. توزیع پاسخگویان بر حسب ارزیابی از قدرت شغلی.. 147
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-01] [ 04:18:00 ب.ظ ]
|