عنوان        صفحه
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………..
فصل اول : کلیات
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………
بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………………………
اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………………..
هدف های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………
فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………..
متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………………………
تعریف واژه ها و اصطلاحات…………………………………………………………………………………………………..
فصل دوم: مبانی نظری و پیشنه تحقیق
مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………………………..
پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………….
نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………..
روش های نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………….

مقالات و پایان نامه ارشد

 

ابزار گرد آوری داده ها…………………………………………………………………………………………………………….
روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………….
روش های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………
فصل چهارم: یا فته های تحقیق
داده های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………
فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………………………………….

فصل پنجم: نتیجه گیری
نتایج:…………………………………………………………………………………………………………………………………….
مقایسه نتایج پژوهش با پژوهش های مشابه……………………………………………………………………………………
پیشنهادات: ……………………………………………………………………………………………………………………………
محدودیتها: …………………………………………………………………………………………………………………………..
منابع: ………………………………………………………………………………………………………………………………….
ضمایم: ………………………………………………………………………………………………………………………………

چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بررسی میزان عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای والدین باسودو دانش آموزان با والدین بی سواد شهرستان ایذه در سال 91-90
می باشد . این مطالعه روی 100 نمونه تصادفی خوشه ایی  انجام شد. ابزارهای مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه وضعیت میزان سوادوالدین ، آزمون های تحصیلی و موفقیت تحصیلی این گروه از دانش اموزان  ،وآزمون های ویژه ارزیابی درامد شامل شاخص توده دانش آموزان  و بود. از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی ارتباط بین متغیرها استفاده شد. یافته های پژوهشی نشان داد که بین وضعیت تحصیلی و سواد و بی سواد بودن والدین دانش آموزان  ارتباط معنی داری وجود داشت.
در این تحقیق دو نوع پرسشنامه یكی خاص سواد والدین  دانش آموزان  با موفقیت تحصیلی بالا و دانش آموزان با افت تحصیلی  استفاده شده است و اطلاعات جمع آوری شده در قالب جداول فراوانی و نمودارها و آزمونهای آماری توصیف و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد كه فقر خانواده مهمترین عامل افت تحصیلی دانش آموزان  وضعیت مالی والدین می باشد ..

بیان مساله :
باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک ازخود و اعضای خانواده ی خود مؤثر است، از آن جمله می توان به عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر خانواده اشاره کرد که ارتباط مستقیم با سطح سواد و تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری دارد و چنین انسانی نسبت به خود و فکر و فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد و تحصیلات، از دیدگاه اقتصادی، افراد را به‌سوی رشد و توسعه‌ی درونزاد و خلاق و هماهنگ با اجتماع و کشور هدایت می کند و از دیدگاه تخصصی، جامعه را موفق می سازد، افراد بزرگسال به عنوان عامل اساسی تولید، حتی با یک اصطلاح اقتصادی خاص که همان جمعیت فعال یا نیروی کار می باشد، مشخص می‌شوند.با توجه به آمار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت و همچنین توسعه ی اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت دانش و … را تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانسته‌اند مشکلات خود در زمینه های تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را از میان بردارند که از سطح بالای سواد برخوردار باشند.بی سوادی، نه تنها پدیده ای قابل تأسف است، بلکه علامتی است در کنار علائم دیگر که نشان دهنده ی از خود بیگانگی می‌باشد و منجر به عقب ماندگی می شود. این عقب ماندگی در تعلیم و تربیت، خود معلول شالوده های نامتناسب اقتصادی و اجتماعی است و رابطه ی مستقیم با فقر عمومی و کمبود وسایل کافی به ویژه نداشتن معلم و مدرسه است.
سواد و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز است. پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت و علوم مختلف مدیون این عامل مهم است.
بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره مطالعات نشان داده است که هرچه آسیب های روانی بیشتر باشد،  موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد و  عواملی چون فقر، بی کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و … که همه موجب پایین آمدن موقعیت اجتماعی و فرهنگی شخص می شود و آشفتگی ها یا آسیب های روانی را به وجود می آورد معمولاً افرادی که در سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی می کنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت به افراد همسال خود دارند و میزان تحصیلات در این خانواده ها به شدت اُفت پیدا

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...