پایان نامه مقایسه ساختاری و محتوایی وب سایت های دولتی مروج ورزش و تفریحات درکشورهای منتخب و ارائه الگو برای ایران |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1.1. مقدمه 3
2.1. بیان مساله 3
3.1. ضرورت و اهمیت تحقیق. 5
4.1. اهداف تحقیق. 6
1.4.1. هدف کلی. 6
2.4.1. اهداف اختصاصی. 6
5.1. فرضیه پژوهش.. 6
6.1. پیش فرض تحقیق. 7
7.1. محدودیتهای تحقیق. 7
8.1. تعریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات.. 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1.2. مقدمه 10
2.2. فناوری اطلاعات.. 10
1.2.2. ماهیت فناوری اطلاعات.. 12
2.2.2. تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 14
3.2.2. اینترنت.. 18
4.2.2. تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران. 20
1.4.2.2. تاریخچه رایانه 20
2.4.2.2. تاریخچه اینترنت در ایران. 21
5.2.2. زیرساختهای فناوری اطلاعات.. 21
6.2.2. کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان. 22
7.2.2. ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات.. 23
3.2. ورزش و فناوری اطلاعات.. 24
4.2. وب سایت.. 25
1.4.2. مراحل راه اندازی وب سایت.. 25
2.4.2. طراحی و محتوای وب سایتها 26
3.4.2. زمینه های جاری در وب سایتهای مربوط به ورزش در محدودههای اصلی زیر میباشد 26
4.4.2. کاربردهای وب سایت در ورزش.. 26
5.4.2. تحلیل وب سایت.. 29
1.5.4.2. ویژگیهای محتوایی. 30
2.5.4.2. ویژگیهای ساختاری. 30
3.5.4.2. ویژگیهای محتوایی ویژگیهای ساختاری. 30
4.5.4.2. استانداردهای رتبه بندی شده 32
5.2. پیشینهی پژوهش.. 35
1.5.2. تحقیقات انجام شده در کشور. 35
2.5.2. تحقیقات در خارج از کشور. 39
3.5.2. نتیجه گیری ادبیات پیشینه تحقیق. 44
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
1.3. مقدمه 46
2.3. روش تحقیق. 46
3.3. روش جمع آوری داده ها 46
4.3. جامعه پژوهش.. 46
5.3. نمونه آماری. 47
6.3. روش نمونه گیری. 47
7.3. ابزار اندازه گیری. 47
7.3. تعریف عملیاتی متغیرها 48
8.3. روشهای آماری. 48
فصل چهارم: یافته های پژوهش
1.4. مقدمه 50
2.4. یافته های توصیفی. 50
3.4. یافته های استنباطی. 60
1.3.4. آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 60
2.3.4. آزمون فرضیه های پژوهش.. 61
4.4. ارائه الگو پیشنهادی. 66
1.4.4. ویژگیهای ساختاری. 67
2.4.4. ویژگیهای محتوایی. 68
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1.5. مقدمه 71
2.5. خلاصه تحقیق. 71
3.5. یافته های تحقیق. 72
4.5. بحث و نتیجه گیری. 72
5.5. الگوی پیشنهادی. 77
1.5.5. ویژگیهای ساختاری. 77
2.4.5. ویژگیهای محتوایی. 78
5.5. پیشنهادهای تحقیق. 80
پیوستها 82
منابع. 88
چکیده انگلیسی
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 1.4. توصیف محتوایی وب سایتهای ایرانی بر اساس فراوانی و درصد 50
جدول 2.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای ایرانی. 50
جدول 3.4. توصیف ساختاری وب سایتهای ایرانی بر اساس فراوانی و درصد 51
جدول 4.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای ایرانی. 51
جدول 5.4. توصیف محتوایی وب سایتهای کانادایی بر اساس فراوانی و درصد 52
جدول 6.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای کانادایی. 53
جدول 7.4. توصیف ساختاری وب سایتهای کانادایی بر اساس فراوانی و درصد 53
جدول 8.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای کانادایی. 54
جدول 9.4. توصیف محتوایی وب سایتهای استرالیایی بر اساس فراوانی و درصد 55
جدول 10.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای استرالیایی. 55
جدول 11.4. توصیف ساختاری وب سایتهای استرالیایی بر اساس فراوانی و درصد 56
جدول 12.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای استرالیایی. 56
جدول 13.4. توصیف محتوایی وب سایتهای انگلیسی بر اساس فراوانی و درصد 57
جدول 14.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای محتوایی وب سایتهای انگلیسی. 57
جدول 15.4. توصیف ساختاری وب سایتهای انگلیسی بر اساس فراوانی و درصد 58
جدول 16.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای ساختاری وب سایتهای انگلیسی. 58
جدول 17.4. مقادیر مرتبط با ویژگیهای متغیرهای مورد بررسی. 59
جدول 18.4. توصیف اولویت بندی گروههای هدف در جامعه پژوهش.. 59
جدول 19.4. آمارههای آزمون شاپیرو جهت نرمال بودن توزیع داده ها 60
جدول 20.4. آمارههای توصیفی حاصل از یافته های توصیفی ویژگیهای ساختاری وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای کانادایی. 61
جدول 21.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگیهای ساختاری وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای کانادایی. 61
جدول 22.4. آمارههای توصیفی حاصل از یافته های توصیفی ویژگیهای ساختاری وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای انگلیسی. 62
جدول 23.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگیهای ساختاری وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای انگلیسی. 62
جدول 24.4. آمارههای توصیفی حاصل از یافته های توصیفی ویژگیهای ساختاری وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای استرالیایی. 63
جدول 25.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگیهای ساختاری وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای استرالیایی. 63
جدول 26.4. آمارههای توصیفی حاصل از یافته های توصیفی ویژگیهای محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای کانادایی. 64
جدول 27.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگیهای محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای کانادایی. 64
جدول 28.4. آمارههای توصیفی حاصل از یافته های توصیفی ویژگیهای محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای انگلیسی. 65
جدول 29.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگیهای محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای انگلیسی. 65
جدول 30.4. آمارههای توصیفی حاصل از یافته های توصیفی ویژگیهای محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایتهای استرالیایی. 66
جدول 31.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگیهای محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وبسایتهای استرالیایی. 66
جدول 32.4. الگوی پیشنهادی ویژگیهای ساختاری برای وب سایتهای مروج ورزشهای تفریحی 67
جدول 33.4. الگوی پیشنهادی برای ویژگیهای محتوایی وب سایتهای مروج ورزشهای تفریحی 69
چکیده:
مقدمه: امروزه استفاده از اینترنت در هر زمینهای به ترویج بیشتر آن کمک کرده است. ورزش تفریحی نیز در سالهای اخیر با بهره گرفتن از امکانات آن توانسته با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کند. یکی از راههای برقرای ارتباط در این بین وب سایتهایی هستند که عموماً از طرف دولت برای گسترش ورزشهای فراغتی بین مردم ایجاد شده است. در این پژوهش سعی شده پس از بررسی ویژگیهای ساختاری و محتوایی وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران، استرالیا، کانادا و انگلستان بین ویژگیهای مذکور وب سایتهای ایرانی با سه کشور دیگر مقایسهای انجام شود و در نهایت برای ارتقا و یا ایجاد تعداد بیشتری از این وب سایتها در کشور الگویی ارائه گردد.
روش شناسی: پژوهش حاضر با بهره گرفتن از روش توصیفی به شکل میدانی انجام گرفت. بدین ترتیب که محتوا و ساختار وب سایتهای دولتی مروج ورزشهای تفریحی در ایران با وب سایتهای مشابه از کشورهای انگلستان، کانادا و استرالیا مقایسه شد. جامعه آماری تحقیق کلیه وب سایتهای دولتی مروج ورزش و تفریحات در این چهار کشور میباشد. نمونه تحقیق 31 وب سایت میباشد که به صورت منتخب مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری، چک لیست محقق ساخته ارزیابی وب سایتهای مروج ورزش های تفریحی 3 ارزشی لیکرت میباشد که روایی ان توسط 13 تن از اساتید متخصص کامپیوتر و تربیت بدنی تایید شده است و دارای 16 مولفه ساختاری و 28 مولفه محتوایی میباشد. در بخش آمار توصیفی فراوانی، میانگین و انحراف معیار ارائه شده است و فرضیه های پژوهش با بهره گرفتن از آزمون تی مستقل مورد آزمون قرار گرفتند.
یافته ها و نتیجه گیری: نتایج نشان داد بین ویژگیهای ساختاری وب سایتهای ایرانی با 3 کشور منتخب تفاوت معناداری وجود ندارد(05/0<p) ولی در ویژگیهای محتوایی بین وب سایتهای ایرانی با هر سه کشور دیگر تفاوت معناداری وجود دارد. ضعف ویژگیهای محتوایی در تمامی تحقیقات مشابه نیز دیده می شود. کمبود الگوی مربوط در پژوهشهای تخصصی در زمینه وب سایتهای فعال در ورزش همگانی و عدم بهره گیری از متخصصین مربوطه در طراحی وب سایتها از دلایل این مساله میباشد. در این پژوهش با توجه به ابزار و موارد بررسی شده از وب سایتهای نمونه تحقیق الگویی برای وب سایتهای ایرانی نیز ارائه شده است.
واژگان کلیدی: مقایسه ساختار، محتوا، وب سایتهای دولتی، مروج، تفریحات، الگو
فصل اول
(كلیات پژوهش)
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-09-30] [ 10:58:00 ب.ظ ]
|