فصل اول.. 1

1-1 مقدمه. 2

1-2- بیان مسأله. 2

1-3- اهمیت وضرورت تحقیق.. 5

1-4-اهداف تحقیق.. 6

1-5- سوالات تحقیق.. 7

1-6- فرضیات تحقیق.. 8

1-7- جنبه جدید بودن و نوآوری.. 8

1-8- قلمروتحقیق.. 8

1-9- محدودیت های تحقیق.. 9

1-10- ساختار کلی پایان نامه. 9

1-11- خلاصه فصل.. 9

فصل دوم. 15

2-1 مقدمه. 14

2-2- مبانی نظری تحقیق.. 14

2-3-  بر پیشینه تحقیق.. 19

2-4- تعاریف و مفاهیم تحقیق.. 21

2-5- تاریخچه مدیریت دانش… 24

2-6- ابعاد مدیریت دانش… 25

2-7-  کارکرد مدیریت دانش… 26

2-8- مصادیق مدیریت دانش… 27

2-9- زیرساخت های مدیریت دانش… 27

2-10- استراتژی مدیریت دانش… 29

2-11- بررسی الگوهای استراتژی مدیریت دانش و استراتژی دانش در سازمان ها 33

2-12-آئین نامه مدیریت دانش… 42

2-13- خلاصه فصل دوم. 43

فصل سوم. 44

3-1- مقدمه. 45

پایان نامه

 

3-2- روش تحقیق.. 46

3-3- نوع تحقیق.. 50

3-4- جامعه آماری.. 50

3-5-  حجم نمونه. 51

3-6- ابزار تحقیق(پرسشنامه) 53

3-7- روایی و پایایی پرسشنامه. 53

3-8- روش جمع آوری و تجزیه وتحلیل اطلاعات.. 55

فصل چهارم. 57

4-1 – مقدمه. 58

4-2– تجزیه و تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق به کمک آمار توصیفی.. 60

4-3 –  تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق به کمک آمار استنباطی.. 63

4-4- بیان نتایج فرضیات و متغیرهای موثر بر تحقیق.. 73

فصل پنجم. 76

5-1 مقدمه. 77

5-2 مرور فرضیات و نتایج آنها 77

5-3- نتیجه گیری.. 78

5-4- پیشنهادات.. 81

5-5- منابع. 83

 

فهرست جداول

جدول 1-1. مولدهای بعد اجتماعی و بعد فنآوری مدیریت دانش………………………………………………………………….. 4

جدول 1-2. رویكرد یادگیری – تعمیق دستیابی به دانش فردی……………………………………………………………………. 2

جدول1-3. توزیع تطبیقی ارزشها و اقدامات برای دستیابی به دانش فردی………………………………………………………. 3

جدول 3-1. ارتباط بین متغیرهای تحقیق با سوالات پرسشنامه…………………………………………………………………….. 53

جدول 4-1. توزیع پاسخگویان بر حسب جایگاه سازمانی……………………………………………………………………………… 61

جدول 4-2. توزیع پاسخگویان بر حسب سن………………………………………………………………………………………………. 62

جدول 4-3. توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات…………………………………………………………………………….. 62

جدول 4-4. توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت………………………………………………………………………………………… 63

جدول 4-5- همبستگی بین میانگین متغیرها……………………………………………………………………………………………… 65

جدول 4-6. آزمونT بین میانگین متغیرها وجنسیت……………………………………………………………………………………. 67

جدول 4-7. آزمون نمونه های مستقل وجنسیت ………………………………………………………………………………………….. 68

جدول .4-8. مقایسه بین اولویت بندی، سطح معناداری، میانگین، انحراف معیار جنسیت    68

جدول 4-9. آزمونF چندتایی بین میانگین متغیرها و تحصیلات .. 70

جدول 4-10. همبستگی بین میانگین متغیرها و سن افراد……………………………………………………………………………. 72

جدول 4-11. فرضیة اول: بُعدِ اجتماعی دانش در دستیابی به مدیریت دانش مؤثر است…………………………………… 73

جدول 4-12. بُعدِ فناوری دانش در دستیابی به مدیریت دانش مؤثر است………………………………………………………. 74

جدول 4-13. اتفاق نظر میان گروه های خبرة سازمان در مورد استقرار مدیریت دانش……………………………………… 7

چکیده
دراین تحقیق به ارائه مدل دستیابی به مدیریت دانش در سیستم حمل و نقل دریایی بنادر جنوبی کشور پرداخته شده است. بدین منظور پس از انجام مطالعات اولیه و جمع آوری ادبیات تحقیق و تعیین جامعه آماری از مدیران و پرسنل بنادر جنوبی کشور، نمونه گیری به صورت تصادفی انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای استفاده شده، که پس از توزیع وجمع آوری، اطلاعات آن ها مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. در این پژوهش برای بررسی فرضیه ها از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده و نتایج حاصل از یافته ها نشان می دهد، بین نگرش پاسخگویان نسبت به فرهنگ سازمانی بنادر جنوبی کشور برحسب جنسیت تفاوت معنی داری وجود دارد و پاسخگویان مرد نسبت به فرهنگ سازمانی در مقایسه با پاسخگویان زن از اولویت و حساسیت بیشتری برخوردارند. ضمناً بین پاسخگویان برحسب تحصیلات ازنظر نگرش نسبت به اهمیت آموزش تفاوت معنی داری وجود دارد. بررسی همبستگی بین میانگین متغیرها و سن افراد نشان می دهد که رابطه معنی داری بین سن و متغیرهای اصلی پژوهش وجود ندارد.

1-1 مقدمه

دانش به عنوان یک دارایی سازمان و به عنوان یک مزیت رقابتی بنادر را قادر کرده است تا با اطمینان بیشتری در عرصه رقابت گام بردارند و از طریق این منبع استراتژیک بتوانند در این عرصه باقی بمانند. اهمیت دانش و کاربرد آن در حیطه­های گوناگونی در سازمان و مدیریت به عنوان رمز بقا و موفقیت و کسب مزیت رقابتی پایدار و در اقتصاد به عنوان دارایی راهبردی بحث شده است(Dalkir, 2013). هر چند سازمان های بسیاری در زمینه ی توسعه ی دانش در سطوح متفاوت سرمایه گذاری کرده و موفق بوده اند، اما سازمان های بسیاری نیز با شکست مواجه شده اند(Maier and Hädrich, 2011). فقدان ساز و کارهای صحیح در مدیریت دانش، این نوع سرمایه گذاری را در ذهن مدیران تنها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...