سال تحصیلی 1393-1392

 

 

 

 

 




صفحه


فهرست مطالب

عنوان

 

چکیده                                                                                                                     1

مقدمه                                                                                                                      2

فصل اول کلیات پژوهش                                                                                              4

مقدمه                                                                                                                      4

1-1موضوع تحقیق                                                                                                      4

2-1بیان مسله تحقیق                                                                                                    4

3-1سوالات تحقیق                                                                                                                 6

4-1 ضرورت و اهمیت موضوع تحقیق                                                                              6

5-1 اهداف پژوهش                                                                                                     7

6-1 فرضیات پژوهش                                                                                                   8

1-7 متغییرهای تحقیق                                                                                                   8

1-8  قلمرو تحقیق                                                                                                       9

1-9 مدل تحقیق                                                                                                          9

1-10 تعریف کلید واژه                                                                                                 10

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق                                                                             12

 

 

مقدمه                                                                                                                      13

1-2 مبانی نظری و  پیشینه  پژوهش                                                                                  13

1-1-2 زمینه های شکل گیری مدیریت دانش                                                                      13

2-1-2  تعریف دانش                                                                                                   15

3-1-2 دانش کانونی و ضمنی                                                                                         16

4-1-2 به کارگیری دانش                                                                                              18

5-1-2 سلسله مراتب دانش                                                                                            18

6-1-2 مدیریت دانش از دیدگاه های مختلف                                                                      19

7-1-2 تعاریف بر پایه فرایندهای مدیریت دانش                                                                  20

8-1-2 تعاریف استراتژیک یا مدیریت محور                                                                       21

9-1-2 تعاریف فناوری محور                                                                                         21

10-1-2 تعریف بر اساس دانش سازمانی و جمعی                                                                21

11-1-2 ارائه یک چهارچوب مفهومی برای مدیریت دانش                                                      22

معرفی چهارچوب مفهومی مدیریت دانش                                                                           23

12-1-2 تعاریف فرایندهای اصلی مدیریت دانش                                                                  25

13-1-2 عناصر بنیادی عملی مدیریت دانش                                                                        28

اهداف دانش                                                                                                              28

14-1-2 چرا مدیریت دانش                                                                                           29

15-1-2 عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش                                                                     30

16-1-2 تجزیه و تحلیل شکست پروژه مدیریت دانش                                                           31

2-2 اثربخشی سازمانی                                                                                                  31

1-2-2 اثربخشی سازمان                                                                                               32

2-2-2 محاسبه اثربخشی                                                                                               33

3-2-2 عوامل موثر بر اثربخشی                                                                                       35

3-2 تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی                                                                          36

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

فصل سوم : روش تحقیق                                                                                               40

مقدمه                                                                                                                      41

1-3 روش تحقیق                                                                                                        42

2-3 قلمرو تحقیق                                                                                                       42

3-3 قلمرو موضوعی تحقیق                                                                                           42

4-3 قلمرو زمانی                                                                                                          42

5-3 قلمرو مکانی                                                                                                        42

6-3 جامعه آماری مورد مطالعه                                                                                       42

7-3 نوع پژوهش                                                                                                        43

8-3 ابزار جمع آوری داده های پژوهش                                                                             43

9-3 تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش                                                                            45

1-9-3 اعتبار و روایی                                                                                                  45

2-9- 3 قابلیت اعتماد یا پایایی                                                                                       45

10-3 روش اجرا                                                                                                        45

11-3 روش تحلیل داده ها                                                                                            46

محدودیتهای تحقیق                                                                                                     47

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش                                                                                       48

1-4 ویژگیهای نمونه مورد مطالعه                                                                                    50

2-4 بخش دوم: بررسی و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه                                                  53

آزمون خی دو                                                                                                            56

بررسی فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی                                                             60

بررسی فرضیات تحقیق                                                                                                 64

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری                                                                                     71

5-1 خلاصه یافته ها                                                                                                    72

5-2 بحث و نتیجه گیری                                                                                               75

5-3 پیشنهادهای پژوهشگر بر اساس یافته های پژوهش                                                          76

5-4 پیشنهاد برای پژوهش های آینده                                                                                78

فهرست منابع و ماخذ                                                                                                   79

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                  صفحه

جدول 1-2 کانون های هشت گانه اثربخشی                                                                        34

جدول 1-3 طیف لیکرت                                                                                               44

جدول 2-3سوالات مربوط به متغییرها در پرسشنامه                                                               44

جدول 1-4 جنسیت افراد  نمونه مورد  بررسی                                                                     50

جدول 2-4 تحصیلات افراد  نمونه مورد  بررسی                                                                  51

جدول 3-4میانگین سنی افراد در شغل و سازمان خود                                                            52

جدول 4-4 بررسی فراوانی هر گزینه و نتایج آزمون خی دو                                                     54

جدول5-4 وضعیت ارزیابی مولفه های مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی                                   60

جدول 6-4 بررسی فرضیه ها                                                                                          64

جدول 7-4 بررسی فرضیه ها                                                                                          68

جدول 8-4 بررسی رابطه بین مولفه های مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی                                 69

جدول 1-5 مقادیر میانگین متغییرهای مدیریت دانش                                                              73

جدول 2-5  مقادیر میانگین متغییر اثربخشی سازمانی                                                              73

جدول 3-5 بررسی رابطه بین مولفه های مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی

 

 

 

فهرست نمودار

 

 

نمودار 1-2 سه انقلاب وتغییر اساسی دانش                                                                         14

نمودار 2-2 سلسله مراتب دانش                                                                                      19

نمودار 3-2 دیدگاه انسان گرای مدیریت دانش در مقابل دیدگاه فناوری گرا                                   20

نمودار 4-2 چهارچوب پرابست                                                                                       23

نمودار 5-2 چهارچوب مفهومی مدیریت دانش                                                                     24

 

چکیده:

امروزه سازمانها در یافته اند که هیچ چیز به اندازه دانش نمی تواند آن ها را در دنیای رقابتی نگهدارد، لذا بیش از هر چیز کارکنان سازمان به عنوان صاحبان دانش و مهمترین سرمایه سازمان مورد توجه قرار گرفته اند، مدیریت دانش به عنوان ابزاری که می تواند دانش موجود را گرد اوری کرده و نظم و پویایی بخشیده و در کل سازمان اشاعه دهد اهمیت یافته است. لذا در این پژوهش پژوهشگر رابطه بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی را در گمرک کیش بررسی کرده است. بدین منظور دو فرضیه اصلی تدوین شده است که فرضیه اول به بررسی وضعیت مدیریت دانش در گمرک پرداخته است و در فرضیه دوم که به چهار زیر فرضیه تقسیم می شود به بررسی رابطه بین مدیریت دانش با اثربخشی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...