پایان نامه:بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-مقدمه. 3
1-2-ضرورت مطالعه. 6
1-3-اهداف مطالعه. 8
1-4-فرضیات مطالعه. 9
1-5-تعاریف و مفاهیم. 9
1-5-1-مشتری.. 9
1-5-2-رضایت مشتری.. 10
1-5-3- اندازه گیری میزان رضایت مشتریان و مدل کانو. 14
1-5-4-مفهوم خدمات و ویژگی های آن. 16
فصل دوم: مروری بر مطالعات انجام شده
2-1-مطالعات داخلی.. 21
2-2-مطالعات خارجی.. 30
فصل سوم: تئوری و روش پژوهش
3-1-مقیاس کیفیت خدمات سروکوآل. 34
3-2-مدل ارزیابی کیفیت سروپرف (SERVPERF). 37
3-3- آزمون همبستگی پیرسون. 40
3-4- آزمون فریدمن.. 43
3-5-مقیاس های اندازه گیری نگرش… 43
3-6-نوع روش تحقیق.. 45
3-7-روش گردآوری اطلاعات… 45
3-8-روش نمونه گیری.. 46
3-9-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 47
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل نتایج
4-1- ویژگی های آماری و توصیفی نمونه مورد بررسی.. 49
4-2-توزیع فراوانی و سطوح رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران 51
4-3- مهمترین عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان و مشکلات موجود در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ازدیدگاه مشتریان. 52
4-4-نتایج آزمون فرضیات مطالعه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون. 53
4-4-1-آزمون فرضیه فرعی اول. 53
4-4-2-آزمون فرضیه فرعی دوم. 54
4-4-3-آزمون فرضیه فرعی سوم. 54
4-4-4-آزمون فرضیه فرعی چهارم. 55
4-4-5-آزمون فرضیه فرعی پنجم. 55
4-4-6-آزمون فرضیه اصلی.. 56
4-5-نتیجه گیری.. 57
4-6-نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه. 58
4-7-رتبه بندی عوامل پنچگانه تشکیل دهنده مدل سروپرف… 60
4-8-رتبه بندی شاخص های معیار عوامل محسوس… 62
4-9- رتبه بندی شاخص های معیار اعتماد. 63
4-10- رتبه بندی شاخص های معیار پاسخگویی.. 64
4-11- رتبه بندی شاخص های معیار اطمینان. 64
4-12- رتبه بندی شاخص های معیار همدلی.. 65
4-13- رتبه بندی تمام شاخص های مدل سروپرف… 66
فصل پنجم: خلاصه نتایج و پیشنهادات
5-1- خلاصه مطالب… 70
5-2-نتیجه گیری و پیشنهادات… 72
منابع
منابع فارسی.. 77
منابع انگلیسی.. 80
چکیده انگلیسی.. 83
فهرست جداول
جدول (3-1): مقادیر ضریب همبستگی و تفسیر آن. 41
جدول (3-2): مقادیر ضریب همبستگی و تفسیر آن در سایر متون. 42
جدول (4-1): خصوصیات آماری و توصیفی نمونه مورد بررسی.. 50
جدول (4-2): توزیع فراوانی و سطوح رضایتمندی از کیفیت خدمات مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران 51
جدول (4-3): مهمترین عوامل مؤثر بر رضایت مندی مشتریان و مشکلات موجود در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در میان اعضای نمونه مورد مطالعه. 53
جدول (4-4): خلاصه نتایج آزمون فرضیات… 57
جدول (4-5): نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه. 59
جدول (4-6) میانگین رتبه های هر یک از عوامل پنچگانه تشکیل دهنده مدل سروپرف حاصل از آزمون فریدمن 61
جدول (4-7): نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای رتبه بندی شاخصهای معیار عوامل محسوس 62
جدول (4-8)نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای رتبه بندی شاخص های معیار اعتماد 63
جدول (4-9): نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای رتبه بندی شاخص های معیار پاسخگویی 64
جدول (4-10): نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای رتبه بندی شاخص های معیار اطمینان 65
جدول (4-11): نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای رتبه بندی شاخص های معیار همدلی 66
جدول (4-12): نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای رتبه بندی تمام شاخص های مدل سروپرف 67
جدول (4-13): اطلاعات آماری آزمون فریدمن برای رتبه بندی تمام شاخص های مدل سروپرف 68
فهرست شکل ها
شکل (3-1): چارچوب مفهومی مطالعه حاضر. 39
چکیده
هدف همۀ مؤسسات خدماتی از جمله بانکها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان است. از آنجا که بانکها در محیطی با محصولات غیرمتمایز فعالیت می کنند، کیفیت خدمات در آنها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود. مطالعه حاضر با هدف سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران (شعب شیراز و مرودشت) و نیز بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات بانکی با رضایتمندی مشتریان انجام شده است. در این پژوهش از مدل سروپرف به منظور ارزیابی کیفیت خدمات استفاده شد. جامعه آماری این مطالعه مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهر شیراز و مرودشت و نمونه آماری متشکل از 150 نفر از مشتریان بوده است. اطلاعات مورد نیاز با ابزار پرسشنامه در سال 1393 جمع آوری گردید. نتایج تحلیل استنباطی داده ها که با بهره گرفتن از ضریب همبستگی پیرسون انجام شد، نشان می دهد با افزایش هر یک از معیارهای مورد بررسی (اعتماد، اطمینان، پاسخگویی، همدلی) رضایتمندی مشتریان افزایش می یابد. همچنین کمترین تا بیشترین ضریب همبستگی به ترتیب متعلق به معیارهای اطمینان، پاسخگویی، همدلی و اعتماد است. بنابراین با تاکید هر چه بیشتر بر روی عوامل دارای ضریب همبستگی بالاتر، می توان رضایتمندی مشتریان را بیشتر افزایش داد. بعلاوه بر اساس نتایج حاصل از آزمون فریدمن به منظور رتبه بندی شاخص های مؤثر بر رضایتمندی مشتریان، شاخص “آگاهی، تخصص، دانش و مهارت رئیس شعبه و کارکنان” مهمترین عامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان از بانک مهر ایران و شاخص “امکانات فیزیکی و رفاهی بانک” کم اهمیت ترین عامل از منظر مشتریان بوده است و سایر شاخص ها مابین این دو عامل قرار گرفته اند.
واژه های کلیدی: کیفیت خدمات بانکی، رضایتمندی مشتری، مدل سروپرف، آزمون همبستگی پیرسون، آزمون فریدمن
فصل اول:
کلیات تحقیق
1-1-مقدمه
مشتری، یکی از عوامل مهم محیطی برای هر سازمان است. از دیدگاه سنتی مشتری کسی است که فرآورده های شرکت یا سازمان را خریداری می کند، یا به عبارت دیگر مشتری کسی است که کالا و یا خدمات دریافت می کند. امروزه این تعریف دیگر رسا و کامل نمی باشد. مشتری در واقع کسی است که شرکت یا سازمان مایل است تا با ارزش هایی که می آفریند بر رفتار وی تأثیر بگذارد. موفقیت تمام سازمان ها و موسسات، اعم از تولیدی یا خدماتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی، دولتی یا غیر دولتی تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهمترین آنها رضایتمندی مشتریان به منظور نیل به تعالی در کسب وکار است. اعتقاد بر این است که رضایتمندی مشتریان، عکس العمل های آتی آنان را در قبال سازمان تحت تأثیر قرار خواهد داد. از جمله آمادگی و اشتیاق جهت استفاده مجدد، تمایل برای توصیه به سایرین و رغبت برای پرداخت بهای محصول بدون چانه زدن یا تلاش برای یافتن عرضه کنندگانی که محصول مشابه را با
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-01] [ 01:33:00 ق.ظ ]
|