1-2  بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
1-3  اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………. 4
1-4  اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….. 5
1-5  فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………… 5
1-6  مدل های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………… 6
1-7  تعریف واژگان تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………. 6
1-8  ساختار پایان نامه ……………………………………………………………………………………………………………………………. 7
فصل دوم- ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1  مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 9
2-2 مبانی نظری تحقیق
2-2-1 اهداف حسابداری و گزارشگری مالی ……………………………………………………………………………………………………….. 9
2-2-2 چارچوب پیش بینی سود توسط مدیران ……………………………………………………………………………………………………..10
2-2-2-1 سوابق پیش بینی ………………………………………………………………………………………………………………………………… 10
 
 
 
 
عنوان                                       فهرست مطالب                                                    صفحه
2-2-2-2 ویژگی های پیش بینی ………………………………………………………………………………………………………………………… 13
2-2-2-3 نتایج پیش بینی ………………………………………………………………………………………………………………………………….  15
2-2-3  محتوای تحقیق ترومن …………………………………………………………………………………………………………………………… 17
2-3 پیشینه تحقیق
2-3-1 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ……………………………………………………………………………………………………….18
2-3-2 تحقیقات انجام شده در داخل کشور ……………………………………………………………………………………………………………22
2-4 خلاصه فصل دوم ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 28
فصل سوم  روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 30
3-2 فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 30
3-3 متغیرهای تحقیق و تعریف عملیاتی آن ها ……………………………………………………………………………………………………….. 33
3-4 روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 35
3-5 جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 35
3-6 روش جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………………. 36

مقالات و پایان نامه ارشد

 

3-7 روش آماری تحقیق بر اساس اطلاعات جمع آوری شده …………………………………………………………………………………. 36
3-8 رگرسیون لجستیک …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 37
 
 
 
 
عنوان                                       فهرست مطالب                                                    صفحه
3-9 رگرسیون چند متغیره …………………………………………………………………………………………………………………………………  37
3-10 خلاصه فصل سوم ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 43
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….45
4-2 آمار توصیفی مدل های نهایی ………………………………………………………………………………………………………………………. 45
4-3 آزمون های آماری لازم جهت تجزیه و تحلیل رگرسیون ……………………………………………………………………………………47
4-4 تشخیص نوع داده های ترکیبی………………………………………………………………………………………………………………………..48
4-5 تعیین نوع روش برآورد…………………………………………………………………………………………………………………………………48
4-6 بررسی مفروضات رگرسیون…………………………………………………………………………………………………………………………..49
4-7 آزمون مانایی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………………………….51
4-8 آزمون نرمال بودن متغیر وابسته ……………………………………………………………………………………………………………………..53
4-9 آزمون هم خطی …………………………………………………………………………………………………………………………………………..55
4-10 آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………………………….56
4-11 خلاصه فصل چهارم …………………………………………………………………………………………………………………………………..63
فصل پنجم  بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..65
 
 
 
 
عنوان                                       فهرست مطالب                                                    صفحه
5-2خلاصه آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………………….65
5-3 تفسیر نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها……………………………………………………………………………………………………………..65
5-4 پیشنهادهای کاربردی …………………………………………………………………………………………………………………………………….66
5-5 پیشنهاد برای تحقیقات آتی ……………………………………………………………………………………………………………………………67
5-6 محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………67
منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….69
پیوست
پ-1- نام شرکتها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………76
پ-2- نتایج تبدیل جانسون متغیرهای وابسته ………………………………………………………………………………………………………..77
پ-3- نتایج آزمون مانایی متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………..78
پ-4- نتایج آزمون هم خطی متغیرهای مستقل ………………………………………………………………………………………………………82
پ-5 – نتایج حاصل از برآورد آزمون فرضیه اول …………………………………………………………………………………………………..83
پ-6- نتایج آزمون چاو فرضیه دوم و سوم …………………………………………………………………………………………………………..85
پ-7- نتایج آزمون هاسمن فرضیه دوم و سوم ………………………………………………………………………………………………………87
پ-8- نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم ………………………………………………………………………………………………………………89
پ-9- نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم ……………………………………………………………………………………………………………..91
 
 
فهرست پیوست                                                                                              صفحه
پ-10- نتایج حاصل از آزمون ناهمسانی واریانس پسماند …………………………………………………………………………………..93
پ-11- نتایج آزمون همسان بودن میانگین جملات پسماند ………………………………………………………………………………….94
چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….96
 
چکیده
افشای اطلاعات در شرکت های مختلف متفاوت است. آنچه در این تحقیق بدان پرداخته شده، پیش بینی سود می باشد. پیش بینی سود در ایران توسط مدیران صورت می پذیرد. با توجه به نقشی که مدیران در پیش بینی سود دارند، در تحقیق حاضر رابطه توانایی مدیر با زمان افشای پیش بینی، دفعات پیش بینی و دقت پیش بینی مد نظر می باشد. نمونه مورد بررسی در پژوهش از میان شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1388 تا 1392 انتخاب شده است. برای آزمون فرضیه مربوط به رابطه توانایی مدیر با افشای پیش بینی از روش لاجیت( لاجستیک) و برای آزمون فرضیه های مربوط به رابطه توانایی مدیر با دفعات پیش بینی و دقت پیش بینی توسط مدیران از رگرسیون چند گانه استفاده شده است. در این پژوهش ده متغیر کنترلی درصد مالکیت نهادی، درصد مدیران غیر موظف در هیئت مدیره، اندازه شرکت، تمرکز فروش، زیان، افزایش درآمد، نوسانات سود، بتا، انحراف استاندارد از مازاد الگوی بازار وفاصله زمانی تا افشای پیش بینی در موعد مقررنیز مد نظر قرار گرفته اند. به طور کلی یافته های تحقیق بیان گر این مطلب است که بین توانایی مدیر با احتمال افشای پیش بینی،دقت پیش بینی و دفعات پیش بینی ارتباط معناداری وجود دارد.در نتیجه می توان گفت که توانایی مدیر عامل مؤثری بر پیش بینی سود توسط مدیران می باشد.
 
واژگان کلیدی: توانایی مدیر، افشای پیش بینی، دفعات پیش بینی، دقت پیش بینی و پیش بینی سود توسط مدیران

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: samiraNorouzi [بازدید کننده]
samiraNorouzi
5 stars

عالی

1401/04/07 @ 13:22


فرم در حال بارگذاری ...