سال نام محقق عنوان نتایجی که مرتبط است ۱۳۹۱ هادیزاده ،جمالی و رضایی مدل تآثیر برندسازی داخلی بر رفتار شهروندی برند در صنعت هتلداری

تعهد به برند با وفاداری به برند رابطه ی مثبت و معناداری دارد. ۱۳۹۱ عزیزی ،جمالی و صنایی ارائه مدل عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان ‌در مورد برند در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک کشاورزی) نتایج نشان می‌دهد که شفافیت اهداف برند بر تعهد کارکنان به برند ،برندسازی داخلی بر وفاداری به برند، تعهد برند بر وفاداری به برند و وفاداری به برند بر عملکرد برند در سطح کارکنان اثر مثبت دارد. ۲۰۱۳ Matanda et.al Internal marketing, internal branding, and

 

organizational outcome: the moderating role of perceired goal congruence

در واقع شفافیت اهداف برند بر وفاداری کارکنان اثر دارد. ۲۰۰۹ Punjaisri & Wilson Internal branding: an enabler of

 

employees

برندسازی داخلی مدیریت را در بهبود حس تعلق کارکنان به برند ،تعهد و وفاداری یاری می‌کند و به رفتار مربوط به برند کارکنان نیز تاثیر دارد. ۲۰۰۷ Punjaisri promise

 

The role of internal branding in the delivery of employee brand

بین برند سازی داخلی و به جا آوردن پیمان برند رابطه مثبت وجود دارد.

جدول ۲-۱) جمع بندی پیشینه های مرتبط

 

فصل سوم:روش اجرای تحقیق/مواد و روش ها

 

فصل سوم

 

روش اجرای تحقیق/مواد و روش ها

 

۳-۱) مقدمه

 

هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. اساس واقعی پژوهش علمی ، تبیین رابطه میان متغیر هاست . دو روش اصلی که برای تعیین روابط در اختیار است معمولاً از چند جهت با هم تفاوت دارند . یکی از این دو روش ، روش توصیفی است و شامل مجموعه روش‌هایی است که هدف از آن توصیف کردن شرایط یا پدیده‌های مورد بررسی است . اجرای تحقیق توصیفی صرفاً برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم گیری می‌باشد .

 

در این نوع تحقیق به توصیف و تفسیر شرایط و روابط موجود پرداخته می شود و بررسی های انجام شده بر اساس این روش بر اساس عینیت صورت می پذیرد و متغیر ها در این روش دستکاری نمی شوند و در حالت طبیعی مورد بررسی قرار می گیرند .

 

۳- ۲)قلمرو مکانی تحقیق

 

قلمرو مکانی این تحقیق ۵۴ شعبه بانک ملت در استان گیلان است که مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

 

۳- ۳) روش تحقیق

 

قالب اصلی این تحقیق کمی ‌می‌باشد و تحقیق حاضر از نظر نوع هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. و از حیث اجرا از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی و از نظر نحوه جمع ­آوری داده ­ها می‌دانی می‌باشد.

 

۳-۴) جامعه و نمونه آماری

 

۳-۴-۱)جامعه آماری

 

جامعه آماری به کل افرادی گفته می­ شود که از جهات خاص مربوط به نقطه ­نظرهای تحقیق دارای صفات مشترک بوده و مشمول نتایج پژوهش مورد نظر باشند(حدادی ، ۱۳۹۲) . با توجه به تعریف بیان شده جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک ملت استان گیلان در ۵۴ شعبه می‌باشد که تعداد کل این کارکنان در شعبات بانک ملت استان گیلان برابر ۵۶۵ نفر می‌باشد .

 

۳-۴-۲) حجم نمونه

 

ابتدا یک نمونه به حجم ۳۰ نفر انتخاب شد پس از اینکه آزمون کولموگروف[۱۶] بر روی این نمونه انجام گرفت نرمال بودن جامعه اثبات گردید سپس نمونه گیری از جامعه نرمال انجام گرفت.

 

از آنجا که حجم جامعه آماری مشخص و محدود می‌باشد از فرمول کوکران[۱۷] برای محاسبۀ حجم نمونه استفاده می نماییم . که با احتساب ضریب اطمینان ۹۵ % مقدار خطا برابر ۵% می‌باشد .

 

=۲۲۸٫۹

 

این مقدار عددی نشان می‌دهد که برای دستیابی به نتیجۀ درست حاصل از تحقیق لازم است پرسشنامه حداقل توسط۲۲۹ فرد تکمیل شود .

 

۳-۴-۳) روش نمونه گیری

 

‌در مورد پراکندگی شعب در سطح استان گیلان لازم به ذکر است که ۵۴ شعبه در ۵ حوضه شامل حوضه ی رشت ، حوضه ی انزلی و تالش ،حوضه ی لاهیجان ، حوضه ی لنگرود و حوضه ی فومنات پراکنده می‌باشد .بیشترین تعداد شعب در شهر رشت شامل ۲۴ شعبه و بعد آن به ترتیب در رودسر و انزلی با ۵ و ۴ شعبه قرار دارد ،و باقی شعب در سایر شهرها با تراکم ۱ و ۲ شعبه واقع شده اند.

 

با توجه به اینکه پژوهش حاضر در پی سنجش متغیر های متعدد در قالب یک پرسشنامه می‌باشد ، ‌بنابرین‏ در این پژوهش از روش نمونه گیری غیر احتمالی (در دسترس[۱۸] ) استفاده شده است. از آنجا که جمع‌ آوری اطلاعات از کل جامعه امری دشواری و پرهزینه است ، طبق روش نمونه گیری در دسترس می توان نمونه گیری را به شیوه ای مؤثر انجام داد .

 

برای دستیابی به حجم۲۲۹ پرسشنامه ، حدود ۳۰۰ پرسشنامه توزیع شده ، که از این بین پرسشنامه ۲۸۵ فرد برگشت داده شده است به عبارتی نرخ برگشت پرسشنامه برابر ۹۵% می‌باشد .

 

برای توزیع پرسشنامه‌ها به حوضه های در دسترس که تراکم شعبات نیز در آن ها بیشتر بود مراجعه شد ،پرسشنامه‌ها به مدیریت شعب بانک ملت تحویل داده شد تا برای ‌پاسخ‌گویی‌ در اختیار کارکنان قرار گیرد.(در هر شعبه حدود ۵ تا ۷ پرسشنامه توزیع شد).

 

۳-۵) متغیرهای تحقیق

 

متغیر های تحقیق شامل ۲ مجموعه متغیر های جمعیت شناختی شامل متغیر های جنس ، سن ، تحصیلات و متغیر های اصلی شامل شفافیت اهداف برند ، سختی درک شده ، برند سازی داخلی ، تعهد به برند ، وفاداری به برند و عملکرد برند می‌باشد .

 

۳-۶) ترتیب سوالات مربوط به متغیرهای تحقیق

 

ترتیب سوالات به­کار رفته برای هر یک از این متغیرها در این پژوهش به صورت زیر است:

 

برند سازی داخلی: که در این تحقیق به کمک سوالات ۱تا ۵و بر حسب طیف لیکرت از مقدار عددی ۱ (خیلی کم) تا مقدار عددی ۵ (خیلی زیاد) اندازه گیری و ارزیابی شده است و میانگین امتیاز حاصل از گویه های مذکور به عنوان میزان امتیار برند سازی داخلی بانک در نظر گرفته می شود .

 

تعهد به برند :در این تحقیق به کمک سوالات ۶ تا۹ بر حسب طیف لیکرت از مقدار عددی ۱ (خیلی کم) تا مقدار عددی ۵ (خیلی زیاد) اندازه گیری و ارزیابی شده است و میانگین امتیاز حاصل از گویه های مذکور به عنوان میزان امتیاز این متغیر پنهان در نظر گرفته می شود.

 

شفافیت اهداف برند : به کمک سوالات ۱۰ تا ۱۴ بر حسب طیف لیکرت از مقدار عددی ۱ (خیلی کم) تا مقدار عددی ۵ (خیلی زیاد) اندازه گیری و ارزیابی شده است و میانگین امتیاز حاصل از گویه های مذکور به عنوان امتیاز این متغیر پنهان در نظر گرفته می شود.

 

سختی اهداف درک شده : به کمک سوالات ۱۵ تا ۱۸ و بر حسب طیف لیکرت از مقدار عددی ۱ (خیلی کم) تا مقدار عددی ۵ (خیلی زیاد) اندازه گیری و ارزیابی شده است و میانگین امتیاز حاصل از گویه های مذکور به عنوان امتیاز این متغیر در بانک ملت در نظر گرفته می شود.

 

وفاداری به برند : به کمک سوالات ۱۹ تا ۲۳ بر حسب طیف لیکرت از مقدار عددی ۱ (خیلی کم) تا مقدار عددی ۵ (خیلی زیاد) اندازه گیری و ارزیابی شده است و میانگین امتیاز حاصل از گویه های مذکور به عنوان امتیاز متغیر مذبور در نظر گرفته می شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...