« فهرست مطالب »  
  عنوان صفحه
  1.7.1.4 آزمون نرمال بودن نمره عامل های بدست آمده : 168
  2.7.1.4 بررسی نرمال بودن نمره عامل های بدست آمده : ( متغیرهای ارزیابی کیفی ) : 168
8.1.4 آزمون تصادفی بودن نمونه ها : 177
9.1.4 بررسی همبستگی بین عامل ها : 179
10.1.4 بررسی یکسان بودن اهمیت عامل ها ( آزمون فریدمن ) : 181
11.1.4 تحلیل همبستگی معیارها و عامل های ارزیابی کیفی : 182
12.1.4 آزمون فرضیه اول : 184
13.1.4 آزمون فرضیه دوم : 185
14.1.4 آزمون فرضیه سوم : 186
15.1.4 آزمون فرضیه چهارم : 187
16.1.4 آزمون فرضیه پنجم : 188
17.1.4 آزمون فرضیه ششم : 189
18.1.4 ضریب همبستگی اسپیرمن و همبستگی بین متغیرها  : 190
19.1.4 تعیین روابط فی مابین متغیرهای ارزیابی سطح کیفی : 190
« بخش دوم » 2.4. ارزیابی سطح کیفی و انتخاب تامین کنندگان
1.2.4 مقدمه : 193
2.2.4 ارزیابی سطح کیفی تامین کنندگان ماشین آلات میکانیکال سیل : ( مطالعه موردی ) 195
  1.2.2.4 معرفی دستگاه میکانیکال سیل : 195
  2.2.2.4  شرایط انتخاب آب بند مکانیکی مناسب : 196
  3.2.2.4  مزایای آب بند مکانیکی : 196
  4.2.2.4 رتبه بندی معیارها و تامین کنندگان شرکتهای پالایشی  : 199
  5.2.2.4 رتبه بندی معیارها و تامین کنندگان میکانیکال سیل : 201
3.2.4 ارزیابی کیفی تامین کنندگان ابزار دقیق : 204
  1.3.2.4 معرفی تجهیزات ابزار دقیق : 204
  2.3.2.4 رتبه بندی معیارها و تامین کنندگان تجهیزات ابزار دقیق شرکتهای پالایشی  : 206
  3.3.2.4 رتبه بندی معیارها و تامین کنندگان ماشین آلات و تجهیزات ابزار دقیق : 206
   
« فهرست مطالب »  
  عنوان صفحه
1.5 مقدمه : 209
2.5 نتیجه گیری : 210
3.5

پیشنهادات :

پایان نامه

 

213
  1.3.5 پیشنهادات حاصل تحقیق : 213
  2.3.5 پیشنهادات برای محققین بعدی : 218
  219
  224
چکیده انگلیسی 249

فصل اول :

کلیات طرح تحقیق

1-1- بیان مساله تحقیق :

در دهه اخیر، نحوه تأمین مواد اولیه و انتخاب تأمین کنندگان در زنجیره تأمین، چالشی برای بیشتر سازمان ها بوده است. از آنجا که عملکرد تأمین کنندگان، اثر اساسی بر موفقیت یا شکست زنجیرة تأمین دارد، انتخاب تأمین کننده، یک وظیفه راهبردی شناخته می شود . از طرفی امروزه شناسایی نیاز مشتریان و تلاش در جهت رفع نیازها از اولویتهای شرکتها جهت بقاء در محیط های رقابتی محسوب می گردد. بطوریکه شرکتهای موفق و پیشرو این نیازها رادر حد برنامه های استراتژیک خود تدوین و با اجرای آن، تمامی منابع و نیروهای خود را در جهت تامین آن سوق
می دهند.

یکی از عواملی مهم تامین نیاز و رضایت مشتریان کیفیت مواد ، قطعات و خدماتی است که توسط یک شرکت یا سازمان خریداری شده و از آنها در محصولات تولیدی / خدماتی یک شرکت استفاده می نمایند. لذا علاوه بر هزینه های تامین مواد اولیه ، سطح کیفیت مواد و قطعات خریداری شده نیز یکی از عوامل موثر و با اهمیت به شمار می رود .

تعیین سطح کیفیت تامین کنندگان و ارزیابی آنان برای همه شرکتهایی که خواستاررقابت در سطح جهانی هستند یک ضرورت می باشد و در این راستا ایجاد تعهد و ارتباط موثر و مداوم  تامین کننده با خریدار یک اصل در جهت ایجاد و حفظ سطح کیفیت قابل قبول است . زیرا در هر حال در عرصه تولید محصولات ، کیفیت از همان مراحل ابتدایی تامین کالا و خدمات شروع و با تولید مناسب ، بوسیله فن آوریهای مناسب و سپس عرضه در زمان و مکان مناسب رمز بقاء شرکتهای موفق می باشد. امروزه، همزمان با افزایش روش های مختلف خرید، تصمیم گیری و انتخاب تأمین كنند گان مناسب برای خرید نیز مهمتر و در نتیجه مشكل تر شده است . هر چه وابستگی سازمانها به تأمین كنندگان بیشتر شود، نتایج مستقیم و غیرمستقیم تصمیم گیری نادرست و غلط نیز زیانبارتر می شود . از سوی دیگر، جهانی شدن تجارت و گسترش روز افزون اینترنت روشها و حالتهای مختلف انتخاب یک تأمین كننده را بیشتر كرده است . كسب رضایت مشتری، تأمین نیازها و اولویتهای مشتری مستلزم انتخاب سریع و مناسب تأمین كنندگان است . ساختارهای جدید سازمانی موجب شده است كه برای انتخاب تأمین كنندگان، افراد بیشتری در تصمیم گیری دخیل باشند و لذا اهمیت و جایگاه تصمیم گیری افزایش یافته است .

لذا همانگونه که می دانیم شرط ارائه محصولات با کیفیت و تولید مطمئن، خرید و تهیه مواد و قطعات یدکی با کیفیت مناسب و مورد نظر می باشد ؛ بطوریکه تامین مواد یا قطعات نامناسب موجب تولید محصولات نامرغوب خواهد بود و هزینه های ناشی از تامین کالای نامناسب بسیار بیشتر و حتی در مواردی باعث از دست دادن بازارها و مشتریان وفادار خواهد بود .

لذا همانگونه که می دانیم مساله تولید سوخت و توزیع پایدار آن از جمله مسائل مهم و رهبرادی هر کشوری محسوب می گردد و کشور ما با داشتن منابع متعدد و عظیم هیدروکربنی و فسیلی جزء کشورهای غنی در این زمینه به شمار می رود ؛ به طوریکه چهارمین کشور دارنده منابع نفت خام و دومین کشور دارنده گاز طبیعی و به طورکلی اولین دارنده منابع هیروکربنی و فسیلی در جهان است . در این راستا تامین سوخت پایدار کشور نیز از جمله وظایف بسیار مهم شرکتهای فرعی شرکت ملی پالایش و پخش است .

شرکت پالایش نفت لاوان به عنوان یکی از شرکتهای پالایشی در راستای انجام این وظیفه خطیر با پالایش 000ر60 بشکه نفت خام جایگاه مهمی در تولید فرآورده های نفتی و تامین سوخت کشور ایفاد می نماید .

در این بین واحد مدیریت کالا در بین شرکتهای پالایشی وطیفه مهم شناسایی ، تهیه و تدارک ، تامین و لجستیک ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز جهت تولید فراورده را برعهده دارد . از مشکلات و مسائل مطرح موجود در اداره مربوطه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...