فهرست مطالب

عنوان                                                             صفحه

چکیده: 1

فصل اول :کلیات

1-1-مقدمه: 3

1-2- بیان مسئله: 4

1-3 – ضرورت و اهمیت تحقیق: 6

1-4 – اهداف تحقیق: 8

1-5 –  فرضیه های تحقیق: 8

1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش… 9

1-6-1- تعریف مفهومی: 9

1-7- قلمرو پژوهش… 12

١- ۷-١- قلمرو موضوعی پژوهش… 12

١- ۷-٢- قلمرو مکانی پژوهش… 12

١- ۷-٣- قلمرو زمانی پژوهش… 12

١- ٨- جمع بندی فصل اول. 13

فصل دوم:مبانی نظری پژوهش

2-1- مقدمه 15

2-2- ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎﻧﻜﺪاری.. 15

2-3- پیدایش بانکداری الکترونیکی.. 16

2-3-1- بانکداری الکترونیک… 16

2-3-2- ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ و وﻳﮋﮔﻲﻫﺎی ﺑﺎﻧﻜﺪاری اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ… 17

2- 3- 3- کانالهای بانکداری الکترونیک… 22

2-3-4- مزایای بانکداری الکترونیکی.. 23

2-3-5- ریسک در بانکداری الکترونیکی.. 24

2-4- ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﺑﺎﻧﻜﺪاری ﻫﻤﺮاه 25

2-5- مدلهای پذیرش فناوری اطلاعات.. 26

2-5-1- ﺗﺌﻮری ﻋﻤﻞ اﺳﺘﺪﻻﻟﻲ.. 26

2-5-2- ﺗﺌﻮری رﻓﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰیﺷﺪه 27

2-5-3- مدل انتشار نوآوری و کاربردهای آن. 28

2-5-4- مدل استقرار سازمانی فناوری اطلاعات… 29

2-5-5- مدل پذیرش فناوری.. 30

2-6- سودمندی استنباط شده(فایده) 32

2-7- سهولت کاربرد استنباط شده 32

2-8- کیفیت خدمات: 34

2-9- ﻣﻔﻬﻮم رﺿﺎﯾﺖ… 39

2-9-1- اﻫﻤﯿﺖ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی.. 40

2-10- ﻓﺮق ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮی: 41

2-11 -روش های اندازه گیری رضایت مشتری.. 41

2-12 – اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی ﻣﯿﺰان رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن. 42

2-12-1- مدل كانو. 42

2-12-2 -مدل فورنل.. 43

2-12-3 -مدل اسكمپر. 44

2-12-4 –مدل سروکوال. 45

2-13- شاخص رضایت مشتری.. 46

2-13-1 – شاخص ملی رضایت مشتری آمریکاACSI) ) 46

2-13-2- معرفی مدل شاخص ملی رضایت مشتری اروپا (ECSI ) 47

2-13-3 -معرفی مدل شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس(SWICS) 48

2-13-4 – معرفی مدل شاخص ملی رضایت مشتری مالزی(MCSI) 49

2-14- پیشینه پژوهش… 49

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2-14-1- پژوهشهای خارجی.. 49

2-14-2- پژوهشهای داخلی.. 53

2-12- خلاصه فصل دوم 58

فصل سوم: روش تحقیق

3-1-مقدمه: 60

3-2- روش تحقیق: 61

3-2-1 – دسته‌بندی پژوهش‌ها بر حسب هدف… 61

3-2-2- دسته‌بندی پژوهش‌های بر حسب نحوه و زمان گردآوری داده‌ها 62

3-3 -جامعه و نمونه آماری: 63

3-4- روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات: 64

3-5-  روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.. 66

3-6 -روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها 68

3-6-1- تحلیل مدل معادلات ساختاری.. 68

3-6-2 -تحلیل همبستگی اسپیرمن.. 69

3-6-4- آزمونهای موجود در رگرسیون سلسله مراتبی.. 71

3-6-4-1  آزمون معناداری ضریب رگرسیون (آزمون t) 71

2-8- خلاصه فصل سوم 72

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه 74

4-2- تحلیل جمعیت شناختی نمونه 74

4-2-1-سن.. 75

4-2-2-جنسیت… 75

4-2-3- تحصیلات… 76

4-2-4- میزان استفاده از موبایل بانک… 77

4-2-5- پروفایل استفاده از موبایل بانک… 77

4-2-6- مدت زمان آشنایی با موبایل بانک… 78

4-3- تحلیل توصیفی.. 79

4-4- بررسی الگو و فرضیه های تحقیق. 80

4-4-1-  تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای پژوهش… 80

4-4-2- آزمون مدل و فرضیه ها 82

4-4-3- جمع بندی نتایج آزمون فرضیه ها 87

4-5- آزمون های تکمیلی.. 88

4-5-1-  آزمون همبستگی اسپیرمن.. 88

4-5-2-  بررسی وضعیت میانگین متغیرهای تحقیق.. 89

4-5-3- «آزمون مقایسه میانگین دو جامعه. 90

4-5-3-1- مقایسه تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق در مردان و زنان. 91

4-5-4- «آزمون تحلیل واریانس یک عامله» جهت مقایسه میانگین بیش از دو جامعه. 91

4-5-4-1- مقایسه میانگین متغیرهای تحقیق در گروه های سنی مختلف… 92

4-5-4-2- مقایسه میانگین متغیرهای تحقیق در سطوح تحصیلی مختلف… 93

4-6- جمع بندی.. 93

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد ها

5-1- مقدمه. 95

5-2- خلاصه پژوهش… 95

5-3- نتایج و دستاوردهای حاصل از پژوهش… 96

5-4-  پیشنهادهای پژوهش..

5-4-1- پیشنهادهای کاربردی..

5-5- محدودیتهای پژوهش…

-فهرست منابع 102

– پیوست ها: 109

فهرست جدول ها

عنوان                                                                              صفحه

جدول3-1 :نمره دهی به سوالات در طیف پنج گزینه ای لیكرت… 64

جدول 3-2 :پرسشنامه. 64

جدول3-3 : ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پایایی سوالات پرسشنامه. 67

جدول3-4 : نتایج آزمون KMO و کرویت بارتلت برای پرسشنامه. 72

جدول 4-1: پراکنش سنی پاسخ دهندگان به پرسشنامه 75

جدول 4-2: پراکنش جنسیت پاسخدهندگان به پرسشنامه 76

جدول 4-3: پراکنش وضعیت تحصیلات پاسخدهندگان به پرسشنامه. 76

جدول 4-4: پراکنش میزان استفاده از موبایل بانک پاسخدهندگان به پرسشنامه. 77

جدول 4-5: پراکنش وضعیت پروفایل استفاده از موبایل بانک پاسخدهندگان به پرسشنامه 78

جدول 4-6: پراکنش مدت زمان آشنایی با موبایل بانک… 79

جدول 4-7: شاخصهای توصیفی متغیرهای مکنون. 79

جدول 4-8: شاخصهای برازندگی.. 86

جدول 4-9: نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری(SEM) برای فرضیه ها 87

جدول 4-10: نتایج آزمون همبستگی.. 88

جدول 4-11: نتایج آزمون T یک نمونهای برای متغیرهای مکنون تحقیق.. 89

جدول 4-12: نتایج آزمون مقایسه میانگین دو جامعه جهت سنجش اثر جنسیت 91

جدول 4-13: نتایج آزمون تحلیل واریانس یک عامله جهت سنجش اثر گروهای سنی 92

جدول 4-14: نتایج آزمون تحلیل واریانس یک عامله جهت سنجش اثر سطوح تحصیلی.. 93

فهرست شکل ها

عنوان                                                                صفحه

شکل 1-1 : مدل مفهومی تحقیق. 6

شکل2-1 : تئوری عمل استدلالی فیشبین (1973) 27

شکل2-2: ﺗﺌﻮری رﻓﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰیﺷﺪه آجزن (1991) 28

شکل 2-3: مدل استقرار فناوری اطلاعات کوپر و زمود (1987) 30

شکل2-4: تئوری عمل منطقی(TRA) (دیویس و اولسون، 1995) 31

شکل 2-5: مدل کانو. 43

شکل 2-6: مدل فورنل. 44

شکل2-7 :شاخص ملی رضایت مشتری آمریکا(ACSI ) 47

شکل 2-8 :معرفی مدل شاخص ملی رضایت مشتری سوئیسECSI 48

شکل2-9  : بخشی از مدل شاخص رضایت مشتری در سوئیس… 49

شکل2-10 : مدل شاخص رضایت مشتری در مالزی.. 50

شکل 4-1: مدل اندازه گیری متغیرها در حالت تخمین استاندارد 81

شکل 4-2: مدل اندازه گیری متغیرها در حالت معناداری.. 82

شکل 4-3: مدل مطالعاتی پژوهش… 84

شکل 4-4: مدل ساختاری در حالت تخمین استاندارد 85

چکیده:

با توجه به اهمیت و موقعیت بانكداری الکترونیک و روند رو به رشد خدمات همراه بانک طی سال ها ی اخیر در كشور، اكنون موسسات مالی و اعتباری و بانك ها به خوبی دریافته اند كه حفظ موقعیت و توسعه اثربخش بدون بهره گیری استراتژی های علمی و عملی در مدیریت اطلاعات و ارتباطات امكان پذیر نیست. امروزه بانك ها به منظور باقی ماندن در عرصه رقابت نیازمند ارتقای كیفیت خدمات الكترونیكی هستند. بدین منظور، این پژوهش به بررسی تأثیر کیفیت اطلاعات و کیفیت خدمات ارائه شده توسط همراه بانک بر خودکارآمدی مشتریان و متعاقباً تأثیر این عامل بر سهولت و مزیت درک شده و رضایت مشتریان می ­پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری، مشتریان شعب بانک صادرات استان گیلان که تجربه استفاده از خدمات همراه بانک صادرات را داشته اند می­باشند. حجم نمونه با توجه به نامحدود بودن جامعه، 384 نفر برآرود شد. جهت گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه استاندارد و روش­های کتابخانه­ای و میدانی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ­ها از آزمون­های سنجش نرمال بودن داده ­ها و تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری، در نرم افزارهای LISREL  و SPSS استفاده شده است. شش فرضیه مورد تأیید قرار گرفت و یکی از فرضیه ­ها رد شد. نتایج حاکی از آن است که کیفیت اطلاعات و کیفیت خدمات بر خودکارآمدی تأثیر مثبت دارد. خودکارآمدی بر سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده و رضایت مشتریان تأثیر گذار است. همچنین تأثیر مثبت سودمندی ادراک شده بر رضایت مشتریان مورد تأیید قرار گرفت. اما تأثیر سهولت ادراک شده بر رضایت مورد تأیید قرار نگرفت.

واژگان کلیدی:خودکارآمدی،سهولت کاربرد درک شده ،کیفیت اطلاعات،کیفیت خدمات،رضایت مشتری ،سودمندی ادراک شده

فصل اول

 

کلیات

 

1-1-مقدمه:

در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ رﺷﺪ ﻓﺮاﮔﻴﺮ ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﻲ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی روزﻣﺮه ﺑﺸﺮ داﺷﺘﻪ اﺳﺖ و ﻣﺘﺨﺼﺼﻴﻦاﻳﻦ ﻓﻦ، ﺳﻌﻲ در ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﻴﺮی اﻳﻦ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی و اﺳﺘﻔﺎده ازاﻳﻦ ﻓﻨﺎوری ﺑﺮوز، در ﺟﻬﺖ ﺗﺴﻬﻴﻞ اﻣﻮر روزاﻧﻪ دارﻧﺪ ﺗﺎ ﺻﺎﺣﺒﺎن ﺻﻨﺎﻳﻊ، ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ و دﻳﮕﺮ ﻣﺮاﻛﺰ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ در ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ زﻣﺎن، ﺑﺎ ﭘﺎﻳﻴﻦﺗﺮﻳﻦ ﻫﺰﻳﻨﻪ و ﻣﺴﺘﻘﻞ از زﻣﺎن و ﻣﻜﺎن، ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺧﻮد ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﻛﻨﻨﺪ. ﺗﺎ ﺑﺪﻳﻦ ﺳﺎن ﻛﺎﻻﻫﺎ و ﺧﺪﻣﺎت ﺧﻮد را اراﺋﻪ ﻛﺮده و ﺣﺘﻲ ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪ و ﻓﺮوش ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.  ﻳﻜﻲ از ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ازﺳﺮوﻳﺲﻫﺎی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﻛﻨﺪ، اراﻳﻪ ﺧﺪﻣﺎتﺑﺎﻧﻜﻲ و ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن از ﻃﺮﻳﻖ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ و ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.  ﭘﺬﻳﺮش و اﻧﺘﺸﺎر ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژیﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎت وارﺗﺒﺎﻃﺎت (ICT) ﺗﺎﺛﻴﺮ زﻳﺎدی در ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...