پایان نامه بررسی تاثیر سبک رهبری بر پذیرش تکنولوژی اطلاعات توسط کارکنان 20 شرکت دولتی استان گیلان |
دکتر حمیدرضا رضایی کلیدبری
نیمسال تحصیلی:
شهریور ماه1391
فهرست مطالب
چکیده……………………………………………………………………………………………………………. فصل اول کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………… 1-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 1-2- بیان مساله…………………………………………………………………………………………….. 1-3- ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………….. 1-4- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………….. 1-5- فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………….. 1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر های تحقیق…………………………………………………………….. 1-6-1- نظریه رهبری تحول گرا و تعامل گرا………………………………………………………………… 1-6-2- پذیرش تکنولوژی………………………………………………………………………………….. 1-7- قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………….. فصل دوم: ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………….. 2-1- فناوری اطلاعات……………………………………………………………………………………….. 2-1-1-تعریف فناوری اطلاعات……………………………………………………………………………….. 2-1-2-ابعاد فناوری اطلاعات…………………………………………………………………………………. 2-1-3-روند کاربرد فناوری اطلاعات…………………………………………………………………………. 2-1-4-اهمیت فناوری اطلاعات……………………………………………………………………………….. 2-1-5-ضرورت وجود زیر ساخت هایی برای فناوری اطلاعات………………………………………………… 2-1-6-مزایای فناوری اطلاعات………………………………………………………………………………… 2-1-7-تاثیرات فناوری اطلاعات ………………………………………………………………………………. 2-1-8-گام ھای مورد نیاز برای توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمانی………………………………… 2-1-9-عوامل یا موانع موثر بر توسعه فناوری اطلاعات………………………………………………………… 2-1-10- عوامل موفقیت استقرار تیم های اطلاعاتی…………………………………………………….. 2-1-11-عوامل شکست استقرار تیم های اطلاعاتی……………………………………………………… 2-1-12- مشکلات ایران و کشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات…………………… 2-1-13-موانع پذیرش فناوری نوین……………………………………………………………………. 2-2-1- تعریف سبک رهبری……………………………………………………………………………………. 2-2-2- سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا……………………………………………………………………. 2-2-3- تعاریف رهبری…………………………………………………………………………………………. 2-2-4- نظریه رهبری تحول گرابس……………………………………………………………………………. 2-2-5- نقاط ضعف و قوت سبک رهبری تحول گرا……………………………………………………………. 2-2-6- سبک رهبری تعامل گرا…………………………………………………………………………………. 2-2-7- تفاوتهای رهبری تحول گرا و تعامل گرا………………………………………………………………. 2-3-1- پذیرش تکنولوژی اطلاعات…………………………………………………………………………….. 2-3-2- پذیرش تکنولوژی………………………………………………………………………………………. 2-3-4- مدل های موجود در ارتباط با پذیرش فناوری……………………………………………………………. 2-3-5- تعریف درک سودمندی و درک سهولت…………………………………………………………………. 2-3-6- پذیرش و مقاومت……………………………………………………………………………………… 2-3-7- عوامل موفقیت و شکست کاربرد تکنولوژی اطلاعات در سازمان های دولتی ایران……………………….. 2-4-1- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………. فصل سوم: روش اجرایی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 3-2- طرح تحقیق………………………………………………………………………………………………. 3-3- فرایندهای تحقیق…………………………………………………………………………………………. 3-4- جامعه آماری……………………………………………………………………………………………… 3-5- نمونه آماری………………………………………………………………………………………………. 3-6- حجم نمونه……………………………………………………………………………………………….. 3-7- روش ابزار و گرداوری داده ها و اطلاعات…………………………………………………………………. 3-8- ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………. 3-9- روایی تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 3-10- پایایی تحقیق…………………………………………………………………………………………….
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری داده های تحقیق………………………………………………………………………………… 4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 4-2- توصیف متغیرها…………………………………………………………………………………………… 4-3- آزمون فرضیات…………………………………………………………………………………………… فصل پنجم: نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. 5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 5-2- نتایج……………………………………………………………………………………………………… 5-3- پیشنهادات مرتبط با تحقیق…………………………………………………………………………………. 5-4- پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………….. پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. اسامی شرکتهای دولتی…………………………………………………………………………………………. پرسشنامه تحقیق………………………………………………………………………………………………… منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………….. منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………… چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………
فهرست جداول (جدول 2-1) سیر تکامل نظریه های رهبری ……………………………………………………………………………………………………….. (جدول2-2) ویژگی های رهبری تحول گرا ……………………………………………………………………………………………………….. (جدول 2-3) مقایسه رهبری تحول گرا و عملگرا ……………………………………………………………………………………………….. (جدول 2-4 ) دسته بندی عوامل کلیدی موثر بر کاربرد فناوری اطلاعات ……………………………………………………………….. (جدول2-5 ) خلاصه پژوهشهای انجام شده در زمینه عوامل مؤثر بر کاربرد فناوری اطلاعات در بخش دولتی …………… (جدول3-1) اسامی 20 شرکت دولتی استان گیلان……………………………………………………………………………………………….. (جدول4 – 1) توصیف استفاده از تکنولوژی……………………………………………………………………………………………………….. (جدول4-2) توصیف درک سودمندی…………………………………………………………………………………………………………………. (جدول 4-3) توصیف درک سهولت………………………………………………………………………………………………………………….. (جدول4-4) توصیف پذیرش تکنولوژی…………………………………………………………………………………………………………….. (جدول4-5) توصیف تاثیر نفوذ ایدهال………………………………………………………………………………………………………………… (جدول 4-6) توصیف انگیزه الهام بخش……………………………………………………………………………………………………………… (جدول 4-7) توصیف محرک انگیزه عقلایی……………………………………………………………………………………………………….. (جدول 4-8) توصیف ملاحضات فردی……………………………………………………………………………………………………………… (جدول 4-9) توصیف پاداش …………………………………………………………………………………………………………………………… (جدول 4-10) توصیف مدیریت بر پایه استثنائات………………………………………………………………………………………………… (جدول 4-11) توصیف رهبری موارد بی بندو باری……………………………………………………………………………………………… (جدول 4-12) توصیف رهبری تحول گرا…………………………………………………………………………………………………………… (جدول 4-13 ) توصیف رهبری تعامل گرا ………………………………………………………………………………………………………… (جدول 4-14) ضریب هبستگی رهبری تحول گرا بردرک سودمندی………………………………………………………………………. (جدول 4-15) آزمون رگرسیون رهبری تحول گرا و درک سودمندی……………………………………………………………………… (جدول 4-16) ضریب هبستگی بین رهبری تحول گرا بر درک سهولت…………………………………………………………………… ( جدول 4-17) آزمون رگرسیون رهبری تحول گراودرک سهولت….. ……………………………………………………………………. (جدول 4-18) ضریب هبستگی بین رهبری تعامل گرا بردرک سودمندی…………………………………………………………………. (جدول 4-19) آزمون رگرسیون رهبری تعامل گرا ودرک سودمندی……………………………………………………………………….. (جدول 4-20) ضریب هبستگی بین رهبری تعامل گرا بردرک سهولت …………………………………………………………………… (جدول4-22) ضریب هبستگی بین درک سهولت و درک سودمندی……………………………………………………………………….. (جدول 4 -23) آزمون رگرسیون درک سهولت ودرک سودمندی……………………………………………………………………………. (جدول 4-24) ضریب هبستگی بین درک سودمندی و استفاده از تکنولوژی …………………………………………………………… (جدول 4-25) آزمون رگرسیون درک سودمندی و استفاده از تکنولوژی…………………………………………………………………. (جدول 4-26) ضریب هبستگی بین درک سهولت و استفاده از تکنولوژی ………………………………………………………………. (جدول 4-27) آزمون رگرسیون درک سهولت و استفاده از تکنولوژی……………………………………………………………………..
فهرست نمودارها (نمودار4-1) هیستوگرام متغیر استفاده از تکنولوژی …………………………………………………………………………………………….. (نمودار 4-2) هیستوگرام متغیر در ک سودمندی ………………………………………………………………………………………………… (نمودار4-3) هیستوگرام متغیر در ک سهولت……………………………………………………………………………………………………… (نمودار4-4) هیستوگرام متغیر پذیرش تکنولوژی ………………………………………………………………………………………………. (نمودار4-5) هیستوگرام متغیر تاثیر نفوذ ایده ال………………………………………………………………………………………………… (نمودار 4-6) هیستوگرام متغیر انگیزه الهام بخش ……………………………………………………………………………………………… (نمودار 4-7) هیستوگرام متغیر محرک انگیزه عقلائی …………………………………………………………………………………………. (نمودار 4-8) هیستوگرام متغیر ملاحضات فردی…………………………………………………………………………………………………. (نمودار 4-9) هیستوگرام متغیر پاداش ……………………………………………………………………………………………………………… (نمودار 4-10) هیستوگرام متغیر مدیریت بر پایه استثنائات…………………………………………………………………………………… (نمودار 4-11) هیستوگرام متغیر رهبری موارد بی بندو باری…………………………………………………………………………………. (نمودار 4-12) هیستوگرام متغیر رهبری تحول گرا………………………………………………………………………………………………. (نمودار 4-13) هیستوگرام متغیر رهبری تعامل گرا …………………………………………………………………………………………….. فهرست اشکال (شکل1-2)تاثیر سبک رهبری تحولکرا و تعاماگرا بر پذیرش تکنولوژی ………………………………………………………………… |
چکیده:
سازمان های خدماتی ملزم به معرفی تکنولوژی های جدید جهت ابقای بیشتر در مراکز تجاری و یا حفظ مزایای رقابتی در برابر رقبا هستند. معرفی فناوریهای جدید در یک سازمان، در واقع ابزاری سریع الاجراو آماده نبوده و چالشهای متعددی همچون پذیرش و انطباق با فناوریهای جدید از سوی کارکنان را با خود به دنبال دارد با توجه به تاثیر سبک رهبری بر کارکنان در این پژوهش تلاش شده است تا رابطه بین سبکهای رهبری و پذیرش تکنولوژی اطلاعات در شرکتهای دولتی استان گیلان سنجیده شود. روش تحقیق توصیفی _همبستگی و نوع روش تحقیق میدانی برای انجام این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته شده است همچنین از ابزار پرسشنامه جهت گردآوری داده ها استفاده شده است. نتایج همه فرضیه های این تحقیق در سطح اطمینان 95% محاسبه شده که به قرار زیر میباشد. بین دو متغیر رهبری تحول گرا و درک سودمندی، بین رهبری تحول گرا و درک سهولت ، بین رهبری تعاملگرا و درک سودمندی ، بین رهبری تعاملگرا و درک سهولت، بین درک سهولت و درک سودمندی استفاده از تکنولوژی، بین درک سودمندی و استفاده از تکنولوژی و بین درک سهولت و استفاده از تکنولوژی رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-01] [ 09:40:00 ق.ظ ]
|