فهرست مطالب

عنوان                                                                      صفحه

چکیده. 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1- 1- مقدمه. 3

1- 2- بیان مسأله. 5

1- 3- ضرورت و اهمیت تحقیق.. 6

1- 4- سوال های تحقیق.. .7

1- 4-1- سوال اصلی تحقیق.. 7

7

1- 4- 3- فرضیه‌های اخص… 7

1- 5- اهداف تحقیق.. 7

1- 5- 1- اهداف علمی.. 8

1- 5- 2- اهداف کاربردی.. 8

1- 6- قلمرو تحقیق.. 8

1- 7- تعریف مفاهیم واصطلاحات.. 9

فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده

بخش اول: هوش هیجانی.. .12

2- 1- 1- مقدمه. .13

2- 1- 2- تاریخچه هوش هیجانی.. .14

2- 1- 3- تعریف هوش هیجانی.. .16

. 16

… 17

2- 1- 4- ضریب هوشی.. .17

2- 1- 5- تعریف روانشناختی هوش هیجانی.. 17

2- 1- 6- تحلیل مولفه های هوش هیجانی.. 18

2- 1- 7- عوامل مؤثر در هوش هیجانی.. .18

2- 1- 8- هوش هیجانی در حوزه های مختلف: .20

2- 1- 9- هوش عاطفی همان هوش هیجانی.. .22

بخش دوم: عملکرد. .24

2- 2- 1- مقدمه. .25

2- 2- 2- تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی.. .25

2- 2- 3- تاریخچه و پیشینه عملکرد در مدیریت.. 27

2- 2- 4- عملکرد شغلی.. 28

2- 2- 5- سابقه ارزیابی عملكرد. .30

2- 2- 6- تجزیه و تحلیل مدیریت عملكرد. 30

2- 2- 7- جایگاه ارزیابی عملكرد و مدیریت عملكرد. .32

2- 2- 8- شاخص های عملكرد. .33

2- 2- 9- فرایند ارزیابی عملکرد. .34

2- 2- 10- سنجش عملکرد. .36

2- 2- 11- دیدگاه های عملکرد شغلی.. 36

. 37

. 37

38

2- 2- 12- پنج ویژگی عمده و عملکرد. .38

2- 2- 13- رویكردهای نوین و سنتی در عملكرد. .39

2- 2- 14- تفاوت دیدگاه های سنتی و نوین عملكرد. .41

2- 2- 15- انواع دسته بندی ارزیابی عملکرد. .42

2- 2- 16- فرایند ارزیابی عملكرد. 44

2- 2- 17- اهداف و کاربردهای ارزشیابی عملكرد. .46

بخش سوم : رابطه بین هوش هیجانی وعملکرد. 48

2- 3- 1- مقدمه. .49

2- 3- 2- بررسی رابطه هوش هیجانی با عملکرد تحصیلی.. .49

2- 3- 3- تأثیر فناوری‌های در حال ظهور بر توانمندسازی.. .51

2- 3- 4- هوش هیجانی و ارتباط آن با رفتارهای روزمره .52

2- 3- 5- رابطه هوش هیجانی با عملکرد شغلی.. .55

2- 3- 6- بررسی رابطه بین خشنودی  شغلی و عملکرد. .60

2- 3- 7- تاثیرهوش هیجانی در مدیریت و رهبری.. .63

2- 4-  پیشینه تحقیق.. .65

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2- 4- 1- مطالعات خارجی.. 65

2- 4- 2- مطالعات داخلی.. .66

2- 5- نتیجه گیری.. 68

فصل سوم : روش تحقیق

3- 1- مقدمه. .71

3- 2- فرایند تحقیق.. .71

3- 3- روش تحقیق.. .72

3- 4- روش‌ها و ابزار گردآوری اطلاعات.. .72

3- 5- جامعه آماری تحقیق.. .74

3- 6- حجم نمونه آماری.. .74

3- 7- روش نمونه گیری.. 74

3- 8- اعتبار و روایی پرسشنامه. 75

3- 9- پایایی پرسشنامه. .75

3-10- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. .76

فصل چهارم : نتایج

4- 1- مقدمه. .78

4- 2- آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی.. 78

4- 3- توصیف پاسخ پرسش‌های مرتبط با متغیرهای تحقیق.. 80

81

4- 3- 2- توصیف پاسخ­های متغیر مستقل هوش هیجانی.. 82

4- 3- 2- 1- توصیف و تحلیل متغیر خود آگاهی. 82

4- 3- 2- 2- تجزیه و تحلیل متغیر خود مدیریتی. 83

4- 3- 2-3- توصیف و تحلیل متغیر آگاهی اجتماعی. 84

4- 3- 2-4- توصیف و تحلیل متغیر مدیریت اجتماعی. 84

4- 4- تحلیل ماهیت متغیرهای تحقیق و آزمون مورد استفاده. 86

4- 5- نتایج تجزیه و تحلیل مدل­های تحقیق.. .87

4- 5- 1-  بررسی رابطه بین مولفه‌های هوش هیجانی و عملکرد کارکنان. 88

4- 5- 2- بررسی مدل تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد کارکنان. 89

4- 5- 3- بررسی مدل تأثیر مولفه‌های هوش هیجانی بر عملکرد کارکنان. 90

4- 5- 3-1- تأثیر مؤلفه خود آگاهی بر عملکرد کارکنان. 90

4- 5- 3-2- تأثیر مؤلفه خود مدیریتی بر عملکرد کارکنان. 90

4- 5- 3-3- تأثیر مؤلفه آگاهی اجتماعی بر عملکرد کارکنان. 91

4- 5- 3-4- تأثیر مؤلفه مدیریت اجتماعی بر عملکرد کارکنان. 92

4- 6- نتایج آزمون فرضیه‌های تحقیق.. .92

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

5- 1- مقدمه. 98

5- 2- نتایج آمار توصیفی.. .98

5- 3- نتایج مربوط به فرضیات تحقیق.. .99

.. 99

5- 3- 2- نتیجه گیری از آزمون فرضیه‌های فرعی.. 99

99

99

. 100

100

5- 4- مقایسه نتایج پژوهش با سایر پژوهشات.. .100

5- 5- محدودیت های تحقیق.. .102

. 102

5- 5- 2- محدودیت های غیرقابل کنترل. 102

5- 6- پیشنهادهای کلی مبتنی بر نتایج پژوهش… 103

5- 7- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج فرضیهای تحقیق.. 103

5- 8- پیشنهادهایی برای تحقیقات بعدی.. 105

منابع

منابع فارسی.. 106

منابع انگلیسی.. 108

پیوست

115

117

چکیده انگلیسی ……………………………………………………119

فهرست جداول

عنوان                                                                           صفحه

جدول 1- 2 : توصیف حیطه های پنج بعد بزرگ شخصیت.. 39

جدول 3- 1: ارزش دهی طیف لیکرت.. 73

جدول 3- 2: چگونگی تخصیص سؤالات پرسشنامه به متغیرهای تحقیق.. 73

جدول 3- 3: آزمون پایایی پرسشنامه تحقیق.. 75

جدول 4- 1: بررسی توزیع متغیر جنسیت.. 78

جدول 4- 2: بررسی توزیع متغیر تحصیلات.. 80

جدول 4- 3: بررسی توزیع متغیر نوع استخدام. 81

جدول 4- 4: توزیع فراوانی و درصد گویه‌های متغیر عملکرد کارکنان.. 82

جدول 4- 5 : توزیع فراوانی و درصد گویه‌های متغیر خود آگاهی.. .

جدول 4- 6 : توزیع فراوانی و درصد گویه‌های متغیر خود مدیریتی.. 85

جدول 4- 7: توزیع فراوانی و درصد گویه‌های متغیر آگاهی اجتماعی.. .86

جدول 4- 8 : توزیع فراوانی و درصد گویه‌های متغیر آگاهی اجتماعی.. .86

جدول 4- 9 : جدول نتایج آزمون كالموگروف- اسمیرنف برای شكل توزیع متغیرها .8

جدول 4- 10: بررسی رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد کارکنان.. 88

جدول 4- 11: نتایج آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن  بین مولفه‌های هوش هیجانی با عملکرد کارکنان  .89

جدول 4- 12: شاخص ­های روابط بین متغیرهای هوش هیجانی با عملکرد کارکنان در مدل. 89

جدول 4- 13: شاخص ­های روابط بین متغیرهای خود آگاهی با عملکرد کارکنان در مدل .90

جدول 4- 14: شاخص ­های روابط بین متغیرهای خود مدیریتی با عملکرد کارکنان در مدل. .90

جدول 4- 15: شاخص ­های روابط بین متغیرهای آگاهی اجتماعی با عملکرد کارکنان در مدل .. .91

جدول 4- 16: شاخص ­های روابط بین متغیرهای مدیریت اجتماعی با عملکرد کارکنان در مدل. 93

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                        صفحه

نمودار 1- 2: عوامل محیطی تعیین عملکرد. .35

نمودار 2- 2: رابطه بین توانایی، انگیزش و گرفتاریهای سازمانی با عملکرد شغلی.. 36

نمودار 4- 1: بررسی وضعیت جنسیت.. 78

نمودار 4- 2: بررسی وضعیت تحصیلات.. .79

نمودار 4- 3: بررسی وضعیت نوع استخدام. .80

فهرست اشکال

عنوان                                                 صفحه

شکل 2- 1 شکل عناصر عملکرد. 33

شکل 2- 2 شکل چرخه مدیریت عملکرد.

چکیده :

با توجه به دگرگونی‌های سریع و پرشتاب دانش بشری، همه چیز به شدت در حال تغییر و تحول است. سازمان‌ها به عنوان یک سیستم باز با محیط خود در تعامل قرار دارند و برای تداوم حیات خود نیازمند پاسخگویی به تغییرات محیطی هستند. از آنجا که منابع انسانی مهم‌ترین عامل و محور سازمان‌ها محسوب می‌شود، تجهیز و آماده سازی منابع انسانی و همچنین در نظر گرفتن هوش هیجانی مربوط به آنان برای توسعه عملکرد کارکنان از اهمیت ویژه برخوردار است. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی و تبیین رابطه بین هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان(مطالعه موردی: راه آهن جمهوری اسلامی ایران- شهرتهران) می باشد. نمونه آماری این تحقیق 300 نفر از کارکنان این سازمان انتخاب شده اند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه است که ساخته محقق است که در قالب پرسشنامه (به منظور سنجش هوش هیجانی و عملکرد کارکنان) توزیع گردید. در این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق از آزمون همبستگی و رگرسیون استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که روابط بین مولفه های متغیر هوش هیجانی با عملکرد کارکنان بصورت معناداری وجود دارد.

واژگان کلیدی :

ارزیابی عملکرد کارکنان، هوش هیجانی

فصل اول

كلیات تحقیق

1-1-  مقدمه :

با توجه به دگرگونیهای سریع و پرشتاب دانش و معلومات بشری، همه چیز به شدت در حال تغییر و تحول است. سازمانها به عنوان یک سیستم بازبا محیط خود در تعامل قرار دارند و برای تداوم حیات خود نیازمند پاسخگویی به تغییرات محیطی هستند(امیران، 1386،12). از آنجا که منابع انسانی مهمترین عامل و محور سازمانها محسوب می شود، تجهیز و آماده سازی منابع انسانی و همچنین در نظر گرفتن فناوری های مربوط به  آنان برای مواجه شدن با تغییرات از اهمیتویژه برخوردار است و کلیه سازمانها با هر نوع ماموریتی باید بیشترین سرمایه، وقت وبرنامه را به پرورش انسانها در ابعاد مختلف اختصاص دهند.انسان واقعی خلیفه الهی بر روی زمین و مسجود ملائكه است. نقش نیروی انسانی در پیشبرد امور یک جامعه، دارای آن چنان اهمیتی است كه مؤثرین ركن تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود. پیشرفتهای اقتصادی و اجتماعی نیز تجهیز نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر و افزایش مهارتهای

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...