پایان نامه : امکان سنجی استقرار مرکز بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه قم |
کلید واژه ها: بالندگی اعضای هیأت علمی ، موانع بالندگی ، برنامه های بالندگی، مرکز بالندگی اعضای هیأت علمی
فهرست:
عنوان مطالب صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1. مقدمه 2
1-2. بیان مسأله 4
1-3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6
1-4. اهداف تحقیق 8
1-5. سؤالات تحقیق 9
1-6. نوع تحقیق 9
1-7. قلمرو تحقیق 10
1-8. جامعه، نمونه و روش نمونه گیری 10
1-9. روش گردآوری داده ها 11
1-10. تعاریف مفهومی و عملیاتی 11
1-11. چارچوب کلی پژوهش 14
فصل دوم:مروری بر پیشینه
2-1. مقدمه 16
2-2. امکان سنجی 17
2-3. تاریخچه بالندگی اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها 19
2-4. تاریخچه مراکز بالندگی در ایران 23
2-5. راهبرد های بالندگی اعضای هیأت علمی 24
2-5-1. راهبردهای بالندگی از دیدگاه سنترا (1978) و نلسون (1985) 24
2-5-2. راهبردهای بالندگی از دیدگاه اسکات 27
2-5-3. راهبردهای بالندگی از دیدگاه مک کفری 28
2-5-4. راهبردهای بالندگی از دیدگاه پورکریمی 29
2-6. موانع بالندگی اعضای هیأت علمی 31
2-7. نظریه آموزش بزرگسالان برای هدایت برنامه های بالندگی هیأت علمی 34
2-8. نقش اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها 35
2-9. بالندگی اعضای هیأت علمی 37
2-9-1. عوامل مؤثر در رشد کیفیت علمی اعضای هیأت علمی 42
2-10-1. مدل گاف 44
2-10-2. مدل برگ کوئیست و فیلیپس 44
2-10-3. مدل سنترا 45
2-10-4. مدل کاتز و هنری 46
2-10-5. مدل تویکانگ 47
2-10-6. مدل فتحیه 48
2-10-7. مدل لاور و کینگ 49
2-10-8. مدل استنلی 51
2-10-9. مدل شبکه بهسازی سازمانی و حرفه ای در آموزش عالی 52
2-11. مراکز بالندگی اعضای هیأت علمی 52
2-11-1. اصول مراکز بالندگی اعضای هیأت علمی 53
2-11-2. منابع انسانی مراکز بالندگی اعضای هیأت علمی 54
2-11-3. وظایف مهم مرکز بالندگی اعضای هیأت علمی 55
2-11-4. فعالیت های مهم مرکز بالندگی اعضای هیأت علمی 55
2-11-5. ویژگی های متخصصین بالندگی اعضای هیأت علمی 56
2-11-6. عوامل مؤثر در موفقیت یک مرکز بالندگی اعضای هیأت علمی 56
2-11-7. مشکلات خاص مراکز بالندگی اعضای هیأت علمی 57
2-12. فعالیت های مراکز بالندگی هیأت علمی در برخی دانشگاه های دنیا 57
2-13. پژوهش های داخلی 59
2-14. پژوهش های خارجی 67
2-15. جمع بندی 71
2-16. چارچوب نظری پژوهش 73
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1. مقدمه 75
3-2. روش پژوهش 76
3-3. جامعه آماری 76
3-4. نمونه و روش نمونه گیری 76
3-5. روش و ابزار گردآوری داده ها 77
3-6. روایی و پایایی ابزار 83
3-7. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 84
3-8. جمع بندی 87
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1. مقدمه 87
4-2. توصیف داده های مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی نمونه ها 88
4-2-1. وضعیت اعضای هیأت علمی نمونه به تفکیک جنسیت 88
4-2-2. وضعیت اعضای هیأت علمی نمونه به تفکیک رشته تحصیلی 89
4-2-3. وضعیت اعضای هیأت علمی نمونه به تفکیک درجه علمی 89
4-2-4. وضعیت اعضای هیأت علمی نمونه به تفکیک سابقه تدریس 90
4-3. بررسی ماتریس همبستگی مناسب 91
4-4. بررسی تحلیل عاملی تاییدی مدل پژوهش 92
4-4-1. تحلیل عاملی تاییدی الزامات و عوامل تسهیل کننده استقرار مرکز بالندگی 93
4-4-2. تحلیل عاملی تاییدی موانع استقرار مرکز بالندگی 94
4-4-3. تحلیل عاملی تاییدی ابعاد بالندگی استقرار مرکز بالندگی 96
4-5. تحلیل استنباطی سؤال های پژوهش 99
4-5-1. تجزیه و تحلیل سؤال پژوهشی اول 100
4-5-1-1. عملکرد دانشگاه در وضعیت موجود 100
4-5-2. تجزیه و تحلیل سؤال پژوهشی دوم 105
4-5-2-1. عملکرد دانشگاه در وضعیت موجود 106
4-5-2-2. میزان اهمیت گویه های سوال دوم در بالندگی اعضای هیأت علمی 108
4-5-3. تجزیه و تحلیل سؤال پژوهشی سوم 110
4-5-3-1. برنامه های بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه قم در بعد سازمانی شامل چه مواردی است؟ 110
4-5-3-2. برنامه های بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه قم در بعد آموزشی شامل چه مواردی است؟ 115
4-5-3-3. برنامه های بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه قم در بعد حرفه ای شامل چه مواردی است؟ 119
4-5-3-4. برنامه های بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه قم در بعد فردی شامل چه مواردی است؟ 125
4-6. جمع بندی 130
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1. مقدمه 132
5-2. خلاصه نتایج 133
5-2-1. خلاصه نتایج حاصل از توصیف اطلاعات جمعیت شناختی نمونه پژوهش 133
5-2-2. خلاصه نتایج و تحلیل سؤالات پژوهش 133
5-3. بحث و نتیجه گیری 142
5-4. پیشنهادات کاربردی 144
5-5. پیشنهادات پژوهشی 147
5-6. محدودیت های پژوهش 148
فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………….150
پیوست
پرسشنامه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..161
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-01] [ 11:33:00 ق.ظ ]
|